Jag är så lugn, det är så skönt!

Fredagen är till ända och jag är helt slut!

Jag började med samtal med läkaren.
Han sa i princip bara:
Kom hit 11.30, vi kollar staus på dina nerver, vi ses då, hej, klick!
Okidoki...
Han ödslar ingen tid per telefon min läkare, den saken är klar.
Jag gissar att han "betar av" rätt många patienter på sina telefontider .

Sen pratade jag med en av mina kusiner tills det var dags att hoppa i duschen.
Fick skjuts med mamma till Korpen, för hon skulle jobba samtidigt.
In till läkaren, undersökning, prat, jag drog allt positivt som gått framåt.
Han tyckte det lät mycket bra, men tycker inte att jag är redo för jobb ännu!
Vi ska skynda långsamt den här gången, är vi överrens?
VI ÄR ÖVERRENS, sa experten på att SLAPPA numera .

Och jag till och med SKRÖT om min nedvarvade puls och coola inställning till min läkning.
Jag är så lugn, det är så skönt!
Ingen stress, ingen stress...

Fast när man gör så lite som jag gör NU, då kan man å andra sidan BLI stressad av ganska lite.
Sjukt, men sant.
Iallafall, han ville fortsätta min sjukskrivning, och jag emotsatte mig INTE.
Som sagt, det går framåt, då har jag inte bråttom DEN HÄR GÅNGEN!
Som jag skrev för någon dag sen:
Läxan lärd!

Efter läkaren knatade jag bort till min chef, hon var inte där, men jag kopierade papper och lämnade in.
Vidare hemåt, men jag slank in på Kupan...
Bara för att kolla handarbetsboks utbudet.
Hittade ett häfte med korsstygnsmönster och det köpte jag för 5 kr!
Fynd och lagom att bära hem.
SEN trampade jag hem över Öster.

Kom hem och var tvungen att göra något att äta PRONTO!
Mitt blodsocker var nere i tårna och sen...
Tog jag min andra dusch för dagen!
KLIBBIGT, fuktigt väder och jag hade smörjt in mig i det goda "Kropps smöret" på morgonen.
Inte bra.
Body butter och fuktigt väder = Smöret lägger sig utanpå kroppen!
Det gick liksom inte in i huden.
Jag kände mig KLETIG.
Läxa lärd av det:
Aldrig mer body butter när det är fuktigt!
Då blir det vanlig hudlotion.
(Intressant va)

Så ringde en av mina arbetskompisar, jag pratade en snabbis med henne.
Hör medans jag pratar med henne att den andra telefonen ringer, det var kusin nr 2.
Så sen ringde jag upp henne och vi hann prata en stund och mitt i det samtalet så dök Lilla Sunshine med mor upp, dom behövde låna datorn.
Så var dom här kanske en två timmar och sen...

Har jag bara suttit i soffan.
Helt död.
Som sagt, gör man ingenting på dagarna, då blir en sån här dag UTTRÖTTANDE!!!!!
Men nu ska jag bara ta det lugnt hela helgen, fokus ska ligga på promenader tänkte jag.
Jag är själv, och ska så förbli är min plan!
Sambon jobbar och jag ska nu se en skräckis själv.
Men det funkar, det är ju ljust ute länge nu .
Återkommer senare.
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0