Kaninen och snigeln.

Klockan är 22.57 och jag har lånat sambons dator för ett sista meddelande på facebook, kolla mailen och en litet "panik-bloggande"!

Min dator har hängt sig, så jag skriver med andan i halsen.
sambon har SÅ MYCKET VIKTIGT han vill hinna med på nätet nattetid.
Man kan ju undra VAD... ;D

Telefonen funkar fortfarande inte, imorgon blir det MORD på Telia om den inte kommer igång.
Jag ska försöka hålla en lugn ton så jag inte får ont i nacken.

Så var jag ute och hämtade kaninen nyss från uteburen.
Han låg i sitt vänstra hörn och hade koll.
Jag lyfte upp honom och får se EN JÄTTESNIGEL under kaninen.
Jisses vilken snäcka!
Och att kaninen inte flyttat på snigeln som låg på hans favoritplats, han flyttar ju på så mycket annat som han tycker är i vägen...
Matskålar, vattenskål, halm på "fel ställe" ect.

Kanske dom kommit övrrens om ömsesidigt utnyttjande?
Om du värmer min SNÄCKA, så slemmar jag inte ner ditt gräs.
Eller så försökte Leo helt enkelt KVÄVA snigeln till döds med sin kroppstyngd helt enkelt.
Du ligger på MIN FAVOPLATS, DÖ snäcka!!!!
Och så bara la han sig på snigeln.

Men jag tror inte den dog.

Visserligen kollade jag inte någe närmare pga av min SNIGEL-ÄCKEL-FOBI, men det såg rätt HÅRD ut fortfarande.
Jag frågade inte heller, men jag tror inte jag hade fått något svar faktiskt.
Vi får väl se imorgon om den är kvar.
Jag hoppas den glidit iväg.
Nu ska jag hoppa i säng och sambon ska få sin dator.
Panik-bloggandet är över.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0