En helt oskyldig fågel!

Idag har det blivit MYCKET utetid, till skillnad från igår.

Då var det mycket BRÖLLOPSTID ju .
Jag började dagen med autistiska Vibblerundan.
När jag bara hunnit några hus bort, så känner jag:  
SPLAT...



En fågel som blev bajsnödig PRECIS ovanför mig, BAJSAR rätt ner på mig!
Trevlans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

På min högra axel och på halsen.
Fågelbajs är inte najs!
Jag fick vända hem och byta tröja och tvätta halsen.
Och SEN bar det av igen.
Dålig start, men HÄRLIG promenad .

Så hann jag inte mer än hem...
Ta en dusch, komma ur, så ringer min kusin.
Hon ville ha sällskap till zooaffären för inköp av diverse KANINPRYLAR!
Visst, vi drog iväg så fort jag var klar, sonen hängde på.

Det blev ZooMarket, hem och lämna bur, vidare till Atterdags och så köpte hon mat.
Sen...
Gick vi över till grannfrun och kaninen...



Tingle fick en sista kram och puss av sin Lill-matte.



Syster-Yster och Grannfrun gör BIZNIZ .
Stamtavla och pengar bytte ägare.



Och lille Tingle åkte in i transportburen...



Och sen bar det av med NYA Stor-matten hem till ovetande barn!!!



Vilket blev en succé!
Såklart.
Vem kan inte älska lille guldklimpen.
Det nya namet är KANSKE Strössel, dom har inte riktigt bestämt sig.

Efter kaninäventyret...
Har jag bara spenderat tiden i trädgården och tagit det lugnt.
Läste Aftonbladet som bara innehöll BRÖLLOP, bröllop och åter bröllop.
Men...
Då kunde jag LÄSA kungens tal, det missade jag ju igår.

Ja, så SÅ har min dag varit.
Jag har också fått väldigt mycket färg.
Och som min sambo sa häromdagen:
"Nu är väl LARSSON-SOLGENEN i dig glad?"

SJÄLVKLART, svarade tjejen som INTE ville bli en HANDVÄSKA med LÄDERLOOK vid 45!
Som har en hudsjukdom som hon trodde skulle stoppa detta beteende.
Men ICKE.
Nu är jag en...
Gotländsk Afrikan!
Jag satsar på LÄDERVÄSKA IGEN
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0