Kli, kli, kli...

Har haft en KLIIG kväll här.

Mitt fästingbett kliar som ett myggbett.
?
Ska det göra det?
Panik-smsade min bästis och frågade om fästingsbett VERKLIGEN skulle klia som myggbett.
Hennes man hade precis haft ett fästingbett, och det hade också kliat, skrev hon tillbaka.
BRA, kände jag, då beror inte kliandet på någon sjukdom iallafall.

Det HÄRLIGA är att jag satt och såg nyheterna förut och då rapporterades det följade:
"Var FEMTE fästing bär på BORRELIASMITTA!"
Jihaaa, det var PRECIS vad jag behövde höra med ett fästinbett som kliar!
Som är lite RÖTT dessutom.

Men rapporteras det vidare, nu ska dom forska på varför inte FLER människor får borrelia, om nu så många fästingar bär på smittan!
Fint, gör gärna dom forskningarna.
Snarast.

Ikväll har jag sett en JÄTTEBRA fransk film!
Det är väl knappast någon hemlighet att "J´adore" franska filmer, och den här har jag längtat efter att se.
Och jag älskar våra filmkanaler, för dom visar ALLT som är "lite svårare" än kommersiell film!
Dom visar ROXY-filmer .
Och hollywoodtrams också.

Jag såg "Jag har älskat dig så länge" och det är fransk film när den är som bäst!

Sparsam fast rapp dialog, mycket bildspråk, man blir liksom lite hängade i luften och vill veta mera snabbare men filmen är som LIVET och bara fortgår...
Och scenografi som man vill flytta in i direkt!

Och när filmen var slut ville jag att det skulle vara en SERIE så man kunde få fortsätta följa familjen...
Men det var det ju tyvärr inte.
Och jag grät lite.
Mmm, hittar ni den på dvd i någon större "Videobutik" hyr den, ni blir inte besvikna om ni gillar fransk film.
Obs... 
Inte FRANSK VUXENFILM, fransk SVÅRFILM... 
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0