Miss Pepparcookie!

IDAG har det varit en lugn dag i trädgården.
Underbart.

Jag tog inte ens min planerade motionspromenad.
Jag kände att jag orkade bara inte, när sonens kompis ringde och sa att han skulle dyka upp om 1-1½ timmens tid.
Då hade jag fått stressa mig igenom promenaden för att hinna hem, och det hade jag inte lust med.

Det blev en "Raggardusch", tandborstning och så gick jag och sonen till ÖB istället, och köpte glass.
Och på väg in såg vi...
Gotländska jordgubbar á FEMTIO KRONOR kartongen!!!!
Som hittat eller hur?
Jesus...
Men å andra sidan förstår jag NÄSTAN priset, VILKA jordgubbar kan växa i den här kylan?
Men 50 kr var väl ändå lite väl saftigt pris...?
Hm, var dom ens svenska, tänkte jag i mitt stilla sinne?
Sonen började tjata direkt och ville ha, jag sa att vi fick ta ställning till det när vi kom ut igen.

Vi köpte vad vi skulle och i kassan mötte vi min gamla mellanstadiefröken Barbro.
Och vi har springer på varandra titt som tätt hon och jag, och "chittchattar", hon är väl...
I runda slängar runt...
85+ ca.
Men still going strong, och har koll på allt och alla .

Och idag hade jag ju sonen med mig, och det blev ju SUCCÈ för Barbro och mindre kul för sonen!
Jag presenterade min gamla fröken för sonen och berättade att jag hafr henne när jag var i hans ålder.
Han ville krypa ur sitt skinn och INTE bli utsatt för "150-frågors-formuläret" från en för honom helt okänd, jättegammal TANT!
Men väluppfostrad som han är svarade han på alla frågor OM ÄN...
TVEKSAMT!!!!
Och jag blev full i fniss.
När vi lämnade ÖB så sa han:
"Du, din gamla fröken, hon...
... var NYFIKEN!!!!"
Mmm, fniss....
... sa jag.

Och det blev jordgubbar.
Sonen hade med sig pengar och KÖPTE SJÄLV en kartong!
Smockade i sig hela rasket direkt när vi kom hem, lämnade tre halvt omogna.

Sen har vi bara spenderat resten av dagen i trädgården.
Sonens kompis kom, jag bjöd hans Bonusmamma på fika och ÖB-glass.
Sen har jag bara suttit och läst och vilat min nacke.
Och solat...



Jag har blivit "Miss Pepparcookie 2010" tror jag minsann!

Eller iallafall HALVA jag.
Resten är vitt som ett lakan fortfarande.
Men "dom viktigaste kroppsdelarna" är bruna.

Och att ANSIKTET står ut, fattar jag inte!
Visserligen skyddar jag det VÄLDIGT mycket från solen med solhatt och keps, men ändå har jag blivit jättebrun i fejan.
Och INTE fått MÅNGA rosaceautslag alls, KANSKE ett eller två-tre typ.
LYX!
Nu väntar jag på att sonen ska komma hem från sin tjejkompis och då...
Ska vi ÄNTLIGEN se "Prinsessan & Grodan"!
Äntligen, äntligen har jag fått med sonen på att vi ska se den.

Sticka lugnt...
... från tjejen SOM VET att pepparkaka heter "Gingerbread" och inte "Pepparcookie", så ni behöver inte skriva på min mail nu och rätta mig nu...
Men Pepparcookie är mitt hemsnickrade, gulliga svengelska pepparkake-hittepå .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0