Oanande mathöjder!

Sjukskrivningen har tagit mig till OANANDE mathöjder!

Frukost:
Två kulor choklad, kaffe och lite melon.

Lunch:
GÅRDAGENS Skagenmacka (19kr på Skafferiet).

Kvällsmat:
1 tortilla bröd (överblivet från fredagens Tacomiddag) med 3 "lånade" ostskivor av morsan OCH...
En mjölkdrink/milkshake gjord på mjölk, banan och jordgubbar!

Mitt matlagande kommer ALDRIG bli sig självt igen.
Le Chef Österholm har blivit Le Macka Forever.
Jag är mormor Annie upp i dagen 

Så fick jag en TREVLIG liten överraskning idag.
Jag ska få LÖN för perioden 1/6 - 30/6!
Helt otroligt, jag som inte ens satt min fot på mitt arbete.
Men då hade jag tydligen EN SKULD på 631,35 kr som sak dras av på lönen också...?
Jaså...?
Verkar skumt.

Att dra av en skuld på en lön för en person som inte ens borde FÅ lön.

Jag ringde vår chefs "sekreterare" eller vad fan det nu kallas, chefens assistent...?
Lämnade meddelande, men hon hörde inte av sig.
Men dom kanske har häckarna fulla nu inför semestern, vad vet jag?
Jag får ringa imorgon igen, för jag vill INTE att det ska blir någe strul framöver.
Det här får dom ju plocka bort omedelbums!

Har jag TUR kanske jag får behålla pengarna?
En härlig SOMMARBONUS kanske?
Fast TUR är väl inget man förknippar mig med, å andra sidan

Nä, och när jag ändå är inte på GNÄLLSPÅRET...
Jag skulle klä på mig i morse, och tar fram min FINA kornblå långkjol.
Hm...
Och VAD skulle jag kombinera ihop DEN MED?
In i byrålådan och hittade en tajt topp med ljusblå ränder, FINT, den tar jag.
Tar på mig och...
AJ, aj, fucking djävla aj.
Toppen satt som en smäck, men TAJT = INTE BRA för nacken.
Jag tror jag smäller AV!
Inte nog med att jag inte kan ha BH som jag vill, utan att få ont...
Jag kan inte ha VAD JAG VILL i tröjväg heller!

Man kan ju explodera för mindre!

Jag är ju INTE en person som INTE gillar tajta kläder på sommaren, om vi säger så!
SURT!
Så den finfina klädkombinationen jag fick ihop kunde jag glömma.
Och inte nog med det...
Jag har köpt två LÅNGA, fina trikåklänningar varav den ena, var denna, från Indiska:

Så skulle jag sätta på mig den häromdagen...
Efter att ha varit värkfri hela förmiddagen, så räckte det med TVÅ MINUTER så fick jag värk.
Jag fick ta av mig min NYA, supersnygga SUPERTUNGA klänning och fick byta.
FUCK OF, var min åsikt om det!
Men värken släppte.
GUD så arg jag blev!

Då tog jag fram NÄSTA snygga, NYA långklänning, en kornblå, sydd i volander, OCKSÅ i trikå.
Den var ju inte halterneck, vilket jag trodde var felet i klänningen innan.
På med den kornblå och efter några minuter:
AJ, aj, aj IGEN.

Aha, jag fattar...



TUNGT, fint fallande TRIKÅ = NACKVÄRK!
Amen va fan...
Av med den snygga klänningen OCKSÅ och fram med FÖRRA ÅRETS inköp.
Tunna, LUFTIGA, lätta SÄCKAR (bomullsklänningar) är det som gäller.
Vilket jag iofs OCKSÅ gillar, men jag vill GÄRNA ha valmöjligheten till TAJT!

TUR att jag bara lagt ner en halv förmögenhet av mina SURT FÖRVÄRVADE sjukpenning-pengar på dom där djävla trasorna då .
Ursäkta att jag svär så förskräckligt, men jag kan inte hjälpa det.
Är man arg, så är man!

Å DET vände snabbt vill jag lova!
Nyss ringde sonens pappa.
Det är ju hans vecka nu, jag fick ju en EXTRA bonusdag idag eftersom dom jobbade.
Men nu ringde han precis och undrade om sonen kunde vara HÄR resten av veckan, på dagarna, för dom jobbar.
Och sonen vill inte vara på fritids!
Hurra, nu blev jag glad igen!
Jag får extra tid med mitt lille pussigull .
Sticka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0