Eders Högfärdiga Nörd-Stickqvicka...

Ok, jag är en tönt, jag erkänner...
                                                   
    

Det behövdes bara några tårar från Drottning Silvia ikväll, för att jag bestämde mig:
Jag måste se när Vickan & Daniel gifter sig imorgon.

Jag satt här och hade tv´n på utan ljud, medans jag pratade med en bästis i telefonen samtidigt.
Och hon satt också med tv´n på, utan ljud.
Och så pratade vi om ALLT MÖJLIGT i våra liv...
Men kom med några kommentarer då och då när vi såg någon kunglighet i snygg klänning, som såg sömnig ut, glad ut, om Vickan såg UPPSPELT ut eller Daniel såg STEL ut med en eldgaffel uppkörd i häcken och log ansträngt.
Vilket HAN gjorde typ hela programmet.
Vilket han gör HELA tiden annars också, för övrigt.

Stelopererade Daniel Westling.
Jag har undrat ibland om det verkligen var njuren han transplanterade...?
Kan det inte vara så att han EGENTLIGEN blev KUNGLIGT STELOPERERAD?
Moving on...

... vi ÄGNADE GETÖGAT ibland, åt KUNGLIGHETERNA .

Så la jag och bästisen på lagom tills Roxette hade sjungit klart.
Och då kommer alla artisterna ut på scenen och sjunger en sång, och sen kommer en barnkör upp och sjunger en sång...
Och sen...
Går en pojke fram till Vickan och sjunger till henne, då blev jag LITE RÖRD...
En flicka går fram till Daniel och sjunger till honom och sen går dom gå med barnen upp på scenen.

Och då...
Klipp till Silvia, hon GRÅTER!
DÅ...
Blir jag ÄNNU RÖRDARE och får tårar i ögonen, släcker den starka lampan så INTE sonen ska se att jag blir tårögd för att SILVIA BÖLAR!
Och så får man se en massa klipp på Silvia som torkar tårar...

Och TÖNT-MADDE har HELT glömt bort hur DJÄVLA TRÖTT jag är på bröllopsfjanterierna i tv och tar fram tidningen för att kolla...
Tv-tablån för morgondagen så att jag INTE missar VIGSELN!
Så nu har jag koll på den, 15.25 då sitter jag KLISTRAD framför tv´n, SOL eller regn.
Jag bryr mig inte, jag SKA SE.

Jag kanske till och med klär mig lite snyggt och köper en tårta vem vet?
Högtidligt God natt från Eders Högfärdiga Nörd-Stickqvicka! 

  
                                                  
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det trillande en och annan försynt tår här också!!

2010-06-19 @ 10:38:50
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, en gråtande drottning/mamma lämnar nog ingen oberörd!

2010-06-19 @ 23:49:43
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0