Raketbränsle!

Dagens smak är:
GAMMAL VITLÖK!

Jag åt så mycket TSATSIKI och socker igår så jag hade enkom på det kunnat FLYGA till månen.
Raketbränsle...
Min mage var som en ballong och när vi såg filmen igår...
SKREK magen.
Ja, den gjorde faktiskt det.
Det lät som jag inte ätit på en vecka.
Alternativt att jag svalt en bebis hel och den låg i min mage och skrek.

Och idag vaknade jag och jag smakar vitlök i min munhåla...
Gammal vitlök.
Inte ens kaffet kan DÖDA smaken.
Men det var GOTT så in i helvete...
Igår .
Och äter man tsatsiki för kung och fosterland, då får man skylla sig själv!
Det klingar väl av under dagen.

Jag vilade ganska mycket på eftermiddagen igår, tecknade, gick över till grannfrun en sväng och snackade en stund.
Kollade deras nya kaninungar och...
Nästa gång ska jag ta med kameran och fota.
EN av dom två som dom fick nu senast, oj, oj, oj, ska jag ha den om det är en tjej eller SKA JAG????
Jo, det ska jag!
Den är RÖDBRUN med lite vitt under tassarna och så söt...
Så jag fick min berömda KANIN-ÅNGEST igen!
Rejält.
Den är min om den har rätt kön.

Sen gick jag hem och plockade ihop maten och så kom min kusin och hämtade upp mig.
Vi drog till Träkumla och hade grill-&-filmkväll.
Sol och varmt, grillad god mat utomhus, många goda skratt i goda vänners/släkts sällskap.
Vi hade grillknytis och vi åt så vi nästan sprack.
Bla mkt vitlök då .
Fikade och när myggen började gå till attack, då gick vi in i hemmabion och såg:
"Shutter Island".

En MYCKET, mycket, bra film, mycket!!!

Jag satt på helspänn en hel film och kände mig helt uppslukad av filmen, attackerade min kusin vid tillfälle när jag blev skiträdd...
Och blev besviken på slutet!!!!!!!!!!!!!
In till sista sekunderna av filmen så var jag på helspänn så var filmen slut...
Och då kände jag:
Jag är inte klar med filmen!
Va fan!!!?
Nej...
Så här ska den väl inte sluta?
Men det gjorde den.

Vi satt och behövde nog smälta slutet och filmen efteråt.
Alla tyckte inte den var SÅ bra som andra av oss.
Jag gav den en 4:a.
Men när jag kom hem och hade smält filmen ÄNNU MER...
Då gav jag den en FEMMA!
Bara för att JAG hade en ÖNSKAN om att slutet skulle vara annorlunda...
Så betydde ju inte det att den inte var bra.

Nä, den var bra.
Otroligt maffig, SMART musik, underbara scenografier och bra skådisar:
En FEMMA!
Och i mina ögon stiger Leonardo Di Caprio ännu mer som skådis.
Jag skrev ju efter att jag såg "Revolutionary Road" att jag omvärderat Leonardo som skådis.
Har aldrig gillat honom och INTE tyckt att han varit en särskilt bra skådis.
Men NU tycker jag det verkligen.
Han har berört och spelat mycket trovärdigt i båda dom här filmerna.
Me like!

Men grejen med "Shutter Island", jag tror man måste se den på BIO.
För att tycka att den ska vara värd en femma.
Det blir nog inte samma känsla om man ser den på vanlig tv.
Så går den i närheten på en bio fortfarande, och ni inte har sett den, spring och se!
Om ni inte har en kompis som har en HEMMABIO, som jag förstås .

Nä, jag fick min midsommarafton igår istället, känner jag.
Om midsommaraftonen var kass på kvällen, uppvägde gårdagen det!
Nu ska jag gå ut och röra på...
MAGEN och fisa ut lite mer gammal vitlök som ligger och pyser.



Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0