Sickqvickan fortsätter...

Sickqvickan fortsätter...

Nu har jag fått halsbränna!
Förmodligen är det VITLÖKSDRESSINGEN från Ica Maxi.
Jag köpte "Plock-ihop-själv-sallad".
Och tog massor av deras goda vitlöksdressing.
Sambon kom in i vardagsrummet och sa (ca 3m ifrån mig), när jag precis börjat äta:
"GUD vad det stinker vitlök här inne!"
Och då hade jag precis öppnat förpackningen.

Men jag nästan SLICKADE plastförpackingen när jag ätit klart.
Den var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ god.
Inte en droppe fick vara kvar!

När jag ätit klart DET, skulle jag gå ut och smaka på mitt nybakade bröd.

Mina smaklökar var BEDÖVADE!!!!!!
Eller kanske snarare döda.
Jag kände ingen annan smak än, INGENTING.
Så började det bli halsbränna efter en stund.
Nu har jag avvaktat en stund, för jag var SÅ kaffesugen, tillslut orkade jag inte vänta, och nu är halsbrännan ÄNNU VÄRRE!
Såklart.
Visste jag väl att det skulle bli, men jag var så kaffesugen.
God mat, efterlängtat kaffe och NU KAN JAG GNÄLLA IGEN:

HALSBRÄNNA, obehagligt!
Jag får gå ner till morsan och se om hon har någon bot hemma för sådant här.
Jag brukar inte råka ut för det så ofta sedan jag blev en "F.d. matmissbrukare"

Annars har jag hört GÖKEN idag!
Under min promenad, som blev lite för lång, jag blev jättetrött och det tog jättelång tid för jag måste ju gå så sakta, så hörde jag i utkanten av P18 skogen:
"Koko-koko-koko-koko..."
Lite trädsus och en gök, väldigt fridfullt!

Har pratat med sonen några gånger under dagen också.
Han verkar vara "vid gott mod", ingen djävla gnällkärring som undertecknad här inte!
Men han har värk.
Fast som sagt, humöret är det inget fel på.
Han har inte ärvt MINA GENER där inte.
Han är mer POSITIV än sin mor!
Tack & Lov för det!

Själv klemar jag via telefonen, ringer till och med till skolan, och VILL att han ska komma HIT!
"Det är OK mamma, jag är ju hos pappa..."
Ja...
Men...
(Det är ju det som är problemet!!!!)

Här hade jag kunnat sitta och GOSA bort smärtan på dig...
"Suck, nä tack!"
Suck, kan det bli MÅNDAG någon gång!

Nu måste jag gå ner till Morsan-apoteket, halsbrännan tar livet av mig, uhääää!
Sicka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0