SICKQVICK!

Ja, nä...

Det är nog dags att döpa om bloggen nu.
Det är ju inte så mycket SNABBT HANDARBETE, stickande eller virkande längre.

Det är ju ingenting av den varan, "Stickqvick" är nedlagt pga SJUKDOM!

Och i förrgår så skrev jag ju att jag, sonen och kaninen turas om här hemma att "stå för olika sjukdomar".
Olyckor.
Och idag...
Är det SONENS tur igen!
(Hurra!)
Han hade varit på fotbollsträning igår.
Skulle agera målis, hoppar upp och hänger sig med armarna i målet...
Ramlar ner...
Ramlar på vänster arm...
Och BANG...

Några timmar senare, efter besök på akuten, röntgad:
Spricka i armen och armen i mitella.
Plus tillhörande värk!

Jaha, det var väl fint att vi kunde inleda SOMMARLOVET på det lilla härliga viset!
Nu hatar jag fotbollen MER än vad jag gjorde förut, när man skulle parera mellan son, skolkande och sonens far.

Annars skulle sambon putsa fönster igår.
Det blev inställt pga av sjuk kanin.
Idag, REGNET hänger i luften och jag undrar om det är någon idé överhuvudtaget.
Jag har inte fått mina fönster putsade på ÖVER ett år nu, eftersom jag skulle putsat dom i september.
Och DET gick ju inte pga av whiplash.
Sen har tiden gått och NU ÄNTLIGEN har sambon velat ta tag i detta.
Så blir vädret skit!

Jag vill gråta av TVÅ orsaker idag:
SONEN och fönsterputsningen!
Skval och adjö för en stund!
Sticka lugnt.
Eller:
Sicka lugnt kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0