Smälter!

Idag är jag än så länge värkfri!
Skönt med en andningspaus, det behövde jag!

Annars måste jag börja med att klaga:
FY FAN vad varmt det är!
Det är så varmt så jag orkar inte ens vara ute.

Jag kom iväg ganska sent på min promenad idag, ungefär vid 10.30 och då var det MULET.
Det var kvävande varmt, men mulet som sagt.
När jag kom till Vibble-city försvann alla moln i sikte och det blev STEKHETT!
Smart som jag var idag, för jag hade det på känn när jag traskade iväg, så hade jag med mig en liten flaska vatten.
Det fick precis plats i min byxficka.
Den var nästan urdrucken i Vibble.
Och jag är inte den som dricker mycket i vanliga fall när jag tränar.

Så när jag vände och gick tillbaka så fick jag vinden i ryggen och stekande sol...
Jag höll på att avlida på hemvägen!
Fy fan, säger jag bara.
Jag gick i snigeltakt och led!
Jag kände mig som om jag gick i öknen i Sahara eller nå´t.
Man ska inte träna eller aktivera sig så dags på dagen som jag gav mig av, när det är så varmt...
Men jag ville få det GJORT!

När jag kom till turiststationen efter Hällarna gick jag in på toaletten och drack som en kamel.
Fyllde på pucklarna lite.



Dom hade liksom vissnat ihop lite av värmen.
Så fyllde jag upp vattenflaskan för sista 1.5 km och kände mig lite gladare.



Kom hem och duschade kallt i typ en halvtimme!

Sen gick sonen och jag till ÖB för att byta en fön som var DÅLIG redan när jag köpte den för två månader sedan.
Jag gick iväg efter att ha haft den en vecka, för jag tyckte den var URKASS men...
Fick inte byta den då, för den var INTE tillräckligt kass.
Idag när jag skulle torka min hårbotten fick jag nog, den går inte ens på mittemellan läget och lukade SÅ MYCKET OLJA så mina ögon tårades!
Nä, nu djävlar tänkte jag, och drog till ÖB!
Skällde och sa att NU ska jag ha en ny fön, av annat märke.
Å det fick jag!

Så handlade vi en massa annat nödvändigt också.
Bland annat GLASS!!!!!
Faran för VIKTUPPGÅNG ÖVER nämligen.
Det var MENSEN som jag nästan misstänkte.
Hurra, då kan jag smocka i mig som vanligt tänkte jag, och köpte ÅTTA ÖB-Magnums när jag ändå var där .

Just nu sitter jag inne och pustar ut.
Det är svalt och skönt och jag känner mig färdig med att vara ute för tillfället.
Till och med sonen är HET och gnällig.
Han vill inte leka med nån och tar det soft med sin vattenpistol.
Jag tror att jag ska brygga lite kaffe och göra mig en RIKTIGT GOD "Frappe" att njuta av senare.
Kaffe vill jag ha, men inte varmt, alltså får det bli "Frappe".
Nu mot bryggaren.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0