Tiljans...

Dagen har gått och jag med den.

Och på mailen idag hade jag fått kommentaren:
"Jaha, så nu är du handikappad OCH tjock, osis!"
Ha, ha, ha, jag det ser fan inte bättre ut!
En djävla osis, det är vad jag har!
Jag tror jag gräver en grop och lägger mig däri.
Nä, fast så vidare tjock blir jag nog inte än på ett tag min vän, jag är faktiskt 175 cm lång!

Och för att FIRA min första bantningsdag...
Så klämde jag i mig en DAJMSTRUT på Tiljans.
Bra jobbat Madde, säger jag!
Glass är bra bantningsmat tycker jag.

Annars...
Jo, jag har suttit och läst min bok i en STEKHET berså under parasollet.
När man rörde sig utanför parasollet, blev det svettigt.
För svettigt.

Sonen hade en kompis som kom hit och efter 14 åkte dom iväg med sambon och badade på Gustavsvik.
Det var nog behövligt med en avkylning för grabbarna, dom var rätt sega av värmen.

Och vid 18-tiden mötte vi upp kusin, barn och moster och gick ner till Tiljans.
Hittade vår självklara IDOL, granntösen Emma, som skulle uppträda.
Här satt hon och väntade på att allt skulle köra igång!



Och här är hon på scenen.
Om min kamera är ingen idé att zooma med, den är urdålig.
Så det blir en MINI-Emma på scenen på långt håll!
Jag behöver en ny kamera!



Emma gjorde MYCKET bra ifrån sig, som vanligt skulle jag vilja säga!
Hon har en tonsäkerhet som är otrolig i hennes ålder.
Hon var jätteduktig!

Det som jag då tyvärr har och klaga på...
Det var att det var alldeles för många låtar!
När jag trodde vi närmade oss slutet, vid nio låtar...
Då var det NIO LÅTAR KVAR!
Hjälp!
Jag höll på att avlida av nackvärk, satt på ett träbänk, så då fick jag gå och ställa mig på kortsidan och stå där resten av tiden.
Annars hade jag dött av smärta.

Alla var verkligen jätteduktiga som sjöng, men det var lite för långt för min smak.
TYVÄRR vann inte Emma, men hon har tiden för sig.
Hon vann inte idag, men hon vinner nog om några år, det är jag 100 på.
Eller så vinner hon IDOL

Nu ska jag krypa till kojs, jag är trött och har ont.
Imorgon blir det en VÄRKFRI dag, bestämmer jag nu.
Jag ska ut och motionera bort Dajmglassen.
Och inte äta något mer onyttigt på MINST...
En dag .
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0