Tupp, höna eller kyckling...

Vaknade vid 08.05 här idag och släpade mig ut som en KAFFE-ROBOT till köket!
Kaffe, kaffe, kaffe, kaffe...
Fixar med vatten, öppnar kaffeburken och...



Där låg ett hjärta med CHOKLAD i!!!!
Kan man få en bättre start på morgonen?
Knappast!
Kaffe & choklad, det är livet det
Tack käre sambon för det!

Så hörde jag på tv nyss att idag är det SOMMARSOLSTÅNDET!
Dvs årets längsta dag.
Va?
Redan?
Ska det bli mörkare nu igen?
Åh nej, jag har ju knappt hunnit njuta av ljuset på kvällarna iår!
Fast det har väl ingen i och försig.
Nu kändes det nästan som man ska börja höra syrsor i knastertorrt, gult gräs också.
SUCK.
Nä, sommarsolståndet kom LITE VÄL tidigt kan jag tycka.

Och appro på gräs...
Igår gjorde jag årets första "Tupp, höna eller kyckling", med mig själv.
Jag sa kyckling, det blev KYCKLING!
1-0 till mig själv...
Eller hur man nu räknar när man är själv .

Så till sist...
Vår Landshöviding hade "en åsikt" i tidningen idag som JAG reagerade på.
Hon fick tydligen "vara med vid händelsernas centrum" vid bröllopet i lördags.
Citat:
"det bjöds på starka känslor och en överraskning när Björn Skifs klev fram till mikrofonen.
VAR DET NÅGON SOM VISSTE ATT HAN KUNDE SJUNGA?"
Slut citat.

INTE för att Björn Skifs är någon jättefavorit-sångare till mig...

MEN...
NOG FAN kan Björn Skifs sjunga!!!!!!!!!!!
Det har han ju ALLTID kunnat.
Han har ju en jättebra pipa.
Vad har vår landshövding hållit hus dom senaste 45 (typ) åren???
Har hon bott under en sten?
Vad lyssnar hon på, endast P1?

Svar till Fru Landshövding:
JO, vi visste att Björn Skifs kunde sjunga, BÄTTRE än dom flesta faktiskt!

Nu ska jag hoppa i duschen, ut och shoppa med sonen, det är SONEN som ska shoppa.
Jag har fått en extra dag för sonens pappa jobbar...
Och sonen skulle gå på fotbollsskola denna veckan.
Men DET var inte aktuellt med en spricka i armen.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan!



Nu blev jag ju tvungen att kolla vad landshövdingen sa och det står faktiskt:



Var det någon som visste om att han SKULLE sjunga?



Så helt okunnig om Björn Skifs företräden var hon nog inte, vår landshövding.



Kram Ingrid

2010-06-21 @ 12:58:29
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Nu måste jag OXÅ kolla...

2010-06-21 @ 13:19:26
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0