En väldigt lång dag.

Idag har det varit en lång dag och mycket trevligt umgänge.

Vi startade upp dagen med skolavslutning.
Men när sonens pappa med familj skulle komma och hämta upp oss...
Då blev det stressigt.
Jag låg efter i schemat, HANN, men det blev lite ont i nacken som resultat.
Jag brukar aldrig vara sen, men idag blev det så.

Men lite övning måste jag väl ha i det också, jag kan inte jämt ha "snigeltakt".

Skolavslutningen blev tack och lov inte samma PINA som det var förra året.
Då tog det 1 timme och 50 minuter och jag höll på att avlida.
I år var det nedbantat till 45 minuter, det var godkänt.
Med tanke på att jag fick stå i år med tanke på nacken, så var det mer hanterbart med bara 45 min.
Hade det varit 2 (nästan) timmar i år igen, då hade jag gått.

Sen bar det iväg till klassrummet där det var picnic inne, och avtackning av fröken och "extra fröken".
Så fikade vi, jag plankade in på EXETS fikakorg, för jag kan ju inte bära.
Plus att vi redan kommit överrens om det ;D

När skolminglet var över, liftade jag och sonen med grannfrun hem.
Var inne och kollade på deras nya kaninungar och en av dom gamla som var kvar...
Och HUJEDANEMEJ vad söt den sista kvarvarande "stora" kaninungen var!!!!!!!!!!!
Kolla...



Lille NUSSE då, säger jag bara!
Jag fick den berömda "Kaninångetsen".
Den som alltid uppkommer när jag besöker grannfrun och ser deras kaninungar.
Suck...
Hade det inte varit en kille hade jag tagit den direkt.
En guldfärgad HÅRBOLL!
Jag blev kär.

Från grannfrun knatade vi hemåt.

Jag ringde min kusin, Syster-Yster för vi hade bestämt att vi skulle hitta på något med barnen eftersom det var avslutningsdag.
Vi bestämde LUNCH och vi möttes upp hemma vid dom.
Med sonens kompis som han BJUDIT med.
Promenad ner på stan, vi hade bestämt "Creperiet" men där var det fullt.
Så vi promenerade runt tills vi tillslut hittade ett ställe med BARNVÄNLIG MENY.
Rosas Café!
Pannkakor till alla barn utom min son, han har snöat in på "Mackor med skagenröra" sen vi firade nyår.
Så det åt han.

Efter maten promenerade vi vidare till bibloteket och fikade där.

Ungarna var inne på bibblan och förmodligen REV stället, men det sket väl jag och Syster-Yster i, vi fikade i godan ro i varsinn fåtölj.
Hade personalen något att klaga på hade vi förmodligen INTE gett oss till känna ;D
Så sprang barnen ut i Almedalen och lekte, och vi satt kvar och hade...
Ingen koll på vad dom gjorde direkt.
Vi bara hoppades att dom inte skulle drunkna ;D

Vi fick även frågan av en kompis till en kompis som kom fram och sa "Hej", om vi var syskon...
Nä...
Sa vi, i vanlig ordning, vi är kusiner.
"Jaha, ja, men man kan faktiskt tro att ni är systrar, ni har SYSKONTYCKE", sa hon då.
"Äktenskapstycke" har man ju hört, men "Syskontycke" var nytt, och BRA :D
Ja, sa vi, vi vet!
(Att vi var lika då alltså...)

Sen promenerade vi hem efter avslutningslunchen.
Men dagen tog inte slut där inte...
Vi kom hem, jag var helt slut och fick faktiskt gå och lägga mig och vila i 1½ timme.

Sen upp, snabbuppfräschningsdusch och ut till min morbror i Vibble.
Min Bonus-Moster (kan man väl kalla henne) fyllde 60!
Vi kom dit på en överraskningsfika med lite blommor och presenter!
Och nu har vi varit där och kom hem för en timme sedan.
Nacken har HÅLLIT men den är ansträngd, rejält...
Så nu blir det vila och åter vila igen, för att inte riskera något.

Vissa dagar KAN man ju inte hjälpa att dom blir så här späckade, men ibland så blir det bara så.

Sammanfattningen är iallafall att det varit en JÄTTEMYSIG dag, och nu sitter jag och ser "Fyra bröllop och en begravning".
Den lär jag väl se tills jag däckar.
Nu har sommarlovet äntligen kommit iallafall, och ingen mer morgonstress för oss eller sonen.
Skönt.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0