... sina rätta åsikter!

Filmen var JÄTTEBRA!!!!

"Prinsessan & Grodan" då alltså.
En äkta gammeldags Disneyfilm med spänning, musik, skratt, lite sorg och feelgood feeling!
Jag älskade den.

Sambon somnade väl ca 10-12 ggr under filmen och fick skarpa "DENNY-tillsägelser".
Och han hade INGEN ÅSIKT om filmen efteråt.
Jag förmodar han tyckte:
Så in i helvete, djävla SKITTRIST!
ÄKTA filmkonst är inget HAN direkt uppskattar.
En svettig RAMBO i djunglen, duger finfint!

Sonen...
Somnade inte, men satt brevid mig och började otåligt "skaka ben" från och till under filmen.
Ni vet en sådan där aktivitet som får en att få PARKINSON, om man sitter för nära.
Altenativt MAGSÅR.
För man blir så stressad av aktiviteten.
Han skrattade ibland men...
Sa att den var DÅLIG efteråt.

VAR DEN JU INTE, sa jag och försökte övertala sonen till "SINA RÄTTA ÅSIKTER"!

Dålig!
Nej, bra.
Dålig!
BRA!
Och sådär höll vi på.
Och sambon...
...TYSTNAD, som sagt .

Men jag misstänker att den var LITE för barnslig och gammeldags för både sonen och sambon.
Dom vill ha dom där snabba skämten á la Ice Age eller Madagaskar.
Vilka jag OCKSÅ GILLAR...
Men det här var FILMKONST, vackert och MYSFAKTOR.

Idag ska jag till psykologen, jag ska snart hoppa i duschen.

Jag har inte varit där sedan den där gången hon "Tyckte att jag var så stark så jag inte behövde komma dit någe mer",  lagom tills jag tyckte hon var helt OK att gå till...
Och "att jag inte kunde veta om min sambon var otrogen medans han jobbade"...

Och detta var ju INNAN jag blev dålig igen.

Jag har bokat om och bokat om och bokat om...
Jag har dock inte velat säga "Bye-bye" riktigt ännu, trots hennes djävla inkompetens som psykolog.
För jag har inte fått någon annan.
Och man vet ju inte hur pass KRISIGT det skulle kunna bli.
Så idag ska jag iallafall gå, så får vi se hur det känns.
Fast jag tror INTE det blir något möte som GER mig något.
Men jag GÅR.
På hemvägen ska jag köpa en liten present till en vän som fått en liten bebis.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0