Prins på stesolid?

Ja, som den rojalist jag helt plötsligt blev...

Har jag suttit klistrad vid tv´n sen klockan 14.30 med min bästis.
Jag började dagen med promenad.
Sen åkte jag, mamma och sonen till nya, kommande FAVORITSTÄLLET "Leva Kungsgård".
OJ va fint det har blivit!

Vi åt gratissnittar, drack saft och vandrade runt.
Till och med mamma var imponerad och tyckte den var SUPERMYSIGT!
Och vinet kostade bara 40 kr noterade hon...

Jag tror det blir hennes nya favoställe också .

Sen kom vi hem lagom till 14.30 och då satte jag på tv´n.
Min bästis hade ringt tidigare på dagen och undrat om vi skulle se VIGSELN ihop.
Klart vi skulle!
Och här satt vi sen som TVÅ PENSIONÄRER och kommenterade klänningar, tiaror, undrade vem som var vem, och så vidare...

Sen satt vi och såg vår vackra prinsessa och vi fick BÅDA gåshud när hon steg ur bilen.

Men vi tyckte Prins Daniel var SÅ STEL och min bästis sa:
"Va fan håller han på med, han står ju bara och stirrar ut i tomma intet.!
Har han fått STESOLID eller???"

Ja, man kan ju undra.
Vickan sökte hela tiden kontakt med sin prins, hela tiden stod hon och tog hans hand.
Inte många gånger HAn gjorde samma sak.

Nä, en prins på stesolid med fånigt flin och eldgaffel upp i häcken.
Han kanske bara var helt skogstokigt NERVÖS.
Vi var lite upprörda över hans stelhet.

Och vad hände med KYSSEN???
Ingen kyss så långt ögat kunde nå.
En flyktig puss när dom kom ut från kyrkan.
Och jag sa:
Dom PUSSADES precis som jag pussar SONEN när han ska till skolan på mornarna!
Min bästis höll med.
Vad var den ordentliga KYSSEN?
Hm...

Jaja, vi tyckte ÄNDÅ det var vackert, vackra folk och VACKER KRONPRINSESSA!

Och så skulle vi bara se bröllopet men vi såg HELA RASKET, kortege, båtfärd tills dom stod och hyllades på balkongen på slottet.
Och vi satt som värsta tant-kommetatorerna.

Så har vi haft ett litet BREAK för mat.
NU sitter vi och tittar IGEN!
Vi har hyrt film, vi får se när vi ser den...
OM vi hinner se den !
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0