2½ kg!

Och idag vaknade jag med värk.

Och vaknar jag med värk, då sitter den kvar hela dagen.
Det är annorlunda att ORSAKA värken för den går att vila bort, men inte den man vaknar med.
Jag har lärt mig det nu.
Ja, ja, jag ska ta det lugnt och försöka göra något som gör att jag inte tänker på värken.
Lycka till, säger jag till mig själv!

Och lycka till säger jag även till mig själv vad gäller en viktnedgång!

Jag har lagt på mig TVÅ och ett halvt hela kilon!
Hur gick det till?
Ja, mycket MACKOR, gissar jag.
Och mindre motion.
Men jag lägger ner onyttigheterna och börjar banta bort mina två kilon.
Det går nog fort, jag gissar en vecka.

2½ kilon tänker ni säkert, det är ju ingenting.
2½ kilon blir snart fyra och sen fem och sen...
Ännu flera.
Ja, nä, ja vill nog helst ner till min "trivselvikt" på 59 kg.
Då mår jag bäst!
Så från och med idag är det "hårda tag" mot mackintaget som gäller.

För övrigt KAN det vara mens på gång också.
Då kan jag svälla på nolltid från 59-63 och sen när mensen är borta, då är kilona borta.
Och med tanke på mitt humör...
Så tror jag att jag är pms:ig och då är inte mensen far away.
Vi får väl se, men BORT ska dom oavsett.

Jag meddelar NÄR dom är borta .

Nu ska jag sysselsätta mig med att inte ha värk.
Jag får se vad jag hittar på.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hoppas att du lyckas hålla värken i schack idag!



2½ kg är inte mycket, men jag förstår precis hur du menar.



Jag har alltid varit ganska smal, men när vi slutade med mjölkkorna och jag började jobba som kontorist i stället, gick jag upp från 51 till 53 kg och det kändes verkligen obekvämt. Sedan har jag pendlat mellan 53 och 55 och där har jag lyckats hålla mig. Mer än 55 får vågen absolut inte visa.



Tack för din kommentar hos mig och varm kram!

/Ingrid

2010-06-29 @ 12:33:05
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, det har aldrig varit svårt för mig att hålla vikten förut, men då har jag ju alltid varit en persom med 100 järn i elden, rört mig mycket på jobb och fritid, och kunnat röra mig obehindrat.

DET kan jag ju tyvärr inte nu.

Förra sommaren tränade jag inte ett dugg, åt som en häst och gick ändå ner 3 kg på en månad under min semester.

Men då hade jag ju en massa roliga projekt på gång.

Nu måste jag sitta massor och då får jag nog tänka MER på vad jag stoppar i mig.

Kram tillbaka :D

2010-06-29 @ 23:19:52
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0