Inte utfattig men det svider!

Jaha, då vart man 510 kr fattigare!

Jag blev inte utfattig, men det svider.
Detta var min "KUL-BUDGET" för månaden som försvann.
Inge mer glass på hamnen typ!
Fast å andra sidan är det ju så kallt så det gör inget, vem vill ha glass när vi har Nordpolen temperatur liksom...

Men det kunde varit värre.
Jag hade räknat med mer, men den här veterinären var billigare än den vi var hos förra året.
Det var han som var med på tv, Håkan Onsjö, han var SVINDYR!

Fnuffisen/kaninen hade ögoninflammation OCH fästingbett runt ögonen.
Inge myxomatos, så jag vaccinerade honom för säkerhetsskull!
Fast han måste har en spruta till om en månad, så då kan vi lägga till 210 kr till för hela KANIN-KALASET!!
Det kostar att ha husdjur, även SMÅ.
Men eftersom jag älskar vår lilla Fnuffis så får han väl vara värd det.

Efter veterinärbesöket gick jag över på apoteket och hämtade ut nya mediciner till mig själv.
(Tur att dom är gratis)
Det blev en hel BÄRKASSE.
Av största sorten.
Mamma undrade om jag köpt hela apoteket, och jag sa att det BARA var mina mediciner i kassen, inga andra utsvävningar.
"Herregud, det var det värsta", sa min kära mor då.
Jepp, kunde bara hålla med.
Tant Madeleine tömmer medicinlagret på apoteket!

Så till filmen jag såg igår...
"Precious".
Den var bra och fruktansvärd, men...
Jag blev INTE så jätteberörd!

Hon som spelade huvudrollen och hon som spelade mammam gjorde otroligt skådespeleri, men det som förstörde filmen lite för mig...
Det var dom som spelade birollerna i filmen.

Bland annat hon som spelade läraren, hon skulle vara så där vacker, MILD, välklädd, hjälpsam och till det lesbisk.
Hon hade dessutom som ett "SKIMMER" runt sig hela tiden, typ filmad i motljus.
Lenny Kravitz som gjorde en roll som förlossningssköterska, som utan att man fick se det, helt plötsligt vart en typ av vän till huvudpersonen.
Och Mariah Carey som spelade socialsekreterare utan djup, precis som dom andra birollerna jag nyss nämde.

Nä, om jag ska jämnföra med filmen jag såg häromdagen, den franska, som handlade om två systrar, varav den ena suttit 15 år i fängelse för mord och sedan blivit frisläppt...
Så var det TUSEN ggr bättre pga av ALLA skådespelare och hur upplägget gjordes i filmen.
Dvs man får föja med hela tiden i alla händelser, det blir som livet självt, det bara går.
Jag grät och var väldigt berörd.

Här var det ett hoppande i storyn och även om man fattar ju storyn så blir det FÖR hoppigt, orelevanta scener och lite väl hollywoodish.

Typ:
Här står jag och läser en saga framför klassen, Oops vattnet gick, klipp till att hon ligger på en brits på väg in att föda, klipp till att ungen redan är framfödd och hela klassen är där och hälsar på och klipp hon är bästis med sköterskan Lenny!
Och det tar ca 1 minut i filmen, allt det där...
Nja, det blev för hoppigt och nu skyndar vi på manuset och så vidare.
Jag stör mig på sådant.

Jag tyckte vissa av scenerna och manuset var JÄTTEBRA och jättehemskt, men det räckte INTE till en hel film för mig.
Jag säger, se då hellre"Soraya M" som jag tipsade om för några veckor sedan, DEN berörde.
Där satt jag ju och hoppade i soffan och skrek åt "maken och innvånarna i staden" i filmen.
GRÄT så tårarna spröt.

Här satt jag och tyckte:
Fy vad hemskt, fruktansvärt, fördjävlig mamma, övergrepp av en far, men inte en tår kom.
Så, jag tyckte "lite överskattad" med "delvis brilljant skådespeleri"!
Nu ska jag äta lunch.
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0