Djur i natur...

Idag har det varit en spännande dag vill jag lova...

Jag kom iväg sent på min promenad, för jag kunde inte bestämma mig om jag skulle knata iväg eller inte.
Men två dagars "motions-skolk" fick mig att lyfta ändan ur soffan, och ut och knalla tillslut.
Och eftersom det var soldis och blåsigt så klädde jag på mig rejält.
Kommer ut, börjar gå, det var fuktigt varmt.
Så där obehagligt.
Skitsamma, jag får svettas, jag orkade inte vända om och lasta av mig kläder.
(vilket visade sig vara TUR senare, för innan jag hann hem, blev det kallt.)

Så tuffade jag iväg och gick lite längre än planerat.
Och när jag är på väg hem, promenerade på Hällarna så fick jag för mig att plocka lite blommor.
Hittade EN blåeld och sen...
Inga fler.

Ok, då plockar jag lite vackra grässtrån också, tänkte jag, och klev ut gräset och började plocka.
Plockeliplock...
Och när jag tittar snabbt till höger om mig, på en liten stenhäll ligger en mellanstor HUGGORM och glassar!
Fast först trodde jag faktiskt att det var typ:
Utbuktande FOSSIL.
Och jag hann tänka tanken, "Fasen vilken cool stenfossil" när jag såg att fossilen hade en tunga som fladdrade!

Och den var läskigt nära.
Jag hade tur som inte var FÖR koncentrerad på mitt grässtråplockande, för jag kunde lika väl har trampat på den om jag haft otur.
Eller HUGGORMEN haft otur, beror ju på från VEMS sida man ser det ifrån

En armlängd bort ca, men den verkade inte så farlig, så jag vågade faktiskt luta mig över den och kolla lite.
Den var väldigt VIT, har nog aldrig sett en så vit huggorm någon gång, eller vitgrå.
Inte för att jag sett MASSOR med huggormar, har mest träffat på snokar, men några huggormar har jag iallafall stött på.
Jag backade lite snyggt när jag slutat studera ormen, IFALL den skulle förvandlas till en KUNGSKOBRA och hugga efter mig.
Men den låg kvar, rörde sig inte em millimeter.

Så det blev dagens äventyr på HÄLLARNA!

När jag sen kom hem, UPPTÄCKTE jag nästa djur, men inte på en stenhäll denna gång...
Utan på MIG!

Jag skulle precis hoppa in i dushen och tänkte:
Hm, DEN DÄR leverfläcken har jag ALDRIG sett förut...
Å då har jag ändå RÄTT MÅNGA ska gudarna veta, och ändå kan jag ha koll på dom.
Jag petade på "leverfläcken", den gick att "flippa" fram & tebaks, NEEEEEEEEEEEEEEEEJ, det var en FÄSTING!!!!!!!!!

Igår tog jag ju en på sonen, och idag satt det en på MIN MAGE!!!!!

Man kan ju få DÅRA för mindre.
Jag SOM ALDRIG får fästingar på mig, dom GILLAR inte mig!
(Inte myggor heller)
Jag är speciell, antimygg och fästingfri NATURLIGT.
Detta är den TREDJE fästingen på mig, i hela mitt 39-åriga liv, men det är TRE för mycket!
(som bitit sig fast)
Usch, fy, fan och helvete!!!!
Fram med pincett och bort med parastiten.
Fick med allt.
På med en massa alcogel och ett hopp om att den INTE hade någon smitta med sig i bagaget/bettet!
Jag har en RÖD bubbla på magen, jag får hålla koll så den inte växer.
FAN!

Och så skällde jag på KANINEN för det är förmodligen DEN som haft dom på sig.
(morr...)
Så det vart "Djur i natur" på ett vacker sätt, och här hemma på ett obehagligt sätt skulle man kunna säga.

Efter duschen blev jag upphämtad av min bästis och Sunshine, vi träffade nästa bästis på lunch innan hon skulle ta båten tillbaka tillfastlandet.
Det blev en mysig liten lunch, med lilla Sunshine i centrum såklart.
Hon kommer bli som sonen, DÄR DET ÄR FEST...
Där trivs dom bäst!!!!
Det är show och roliga miner som får en att skratta som tusan.

Sen fick jag ta en språngmarsch hem, för det började stänka.
Så det har varit en spännade, obehaglig och trevlig dag...
Precis i den ordningen .
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0