Mormorsruta...

För någon månad sen kände jag att jag behövde jag min gamla pall...

Min pall som varit mormors.
(såklart;)
Jag slängde ner den pallen till morsan, i källaren, för X-antal år sedan.
Och där har den stått sen dess.

Så nu när jag skall sträcka mig i skåpen i köket, vilket inte är så bra med tanke på nackskadan, kom jag helt plötsligt på:
Jag behöver min pall!



Då anstränger jag inte nacke och armar när jag ska ha saker högst upp i köksskåpen.
Upp med pallen från källaren och så har mina armar och nacke blivit GLADA :D

Så stod jag här för någon timme sedan och ställde in vår frukostdisk i diskmaskinen.
Tittar på pallen, tänkte, VA FAN, mormorsruta...

In i arbetsrummet, fram med ...



Bunten med mormorsrutor som skulle bli en storkudde eller filt.
Fick ihop PRECIS rätt färger till köket...



Jag sandpapprade lite på den slitna pallen...



Fick till lite mer shabbychic stil.

Och resultatet ska NATURLIGTVIS bli...



Som pallarna jag hittade på nätet för någon dag sedan!!!!!

Tog ju  BARA några dagar innan jag ens KOM PÅ att jag faktiskt HADE en pall som jag använde.
Men bättre sent än aldrig.
Kan ju inte hjälpa att mina hjärnceller är lite TRÖGA ibland.

Pallen är halvful, men kommer bli cool när jag FÅR göra "överdraget" :D
För INNAN jag gör något till mig själv, så MÅSTE jag göra klart halsduken jag håller på med.

Men humöret är på TOPP och PMS:en har flugit sin kos.

Och en tanke dök upp, YTTERLIGARE en affärsidé...
Köpa en gammal sliten pall för en billig penning, sandpappra, MORMORSRUTE-PIMPA den och sälja!!!!

Se där, Sören-generna görs sig påminda ;D
Bizniz är KUL :D
Men FÖRST min beställning.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hahaha det var mig en trevlig blogg. Landade här efter Ingrid på Stenstugu. Synd att jag inte har allt mitt 70-tal kvar då hade jag haft ngn att ge bort det till. Allt är borta, handarbete har blivit scrapbooking och dator vilket också får axlar och nacke att kvida ibland men bättre än att hålla i tunga garnsjok.

Pallen gillade jag mormorsstuket var sjukt snyggt.

Kram till dig som kan vara så kul

Christina

2010-03-18 @ 18:03:59
URL: http://cke.se/scrap/blogg.htm
Postat av: Stickqvickan

Hej och Tack Christina, kul att du hittade min blogg hos Stenstugu bloggen, ser att du också bloggar, måste jag naturligtvis kolla in!

Hälsn. Madde

2010-03-18 @ 21:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0