Att hålla sig undan...

Att hålla sig undan tar på krafterna och plånboken...

Sambon har haft städning på "schemat" ;D och jag knatade iväg på stan.
Dels för att kolla present till morsan, vilket jag hittade!!!!
Vi köper den imorgon.

Jag kommer knappt kunna hålla mig till födelsedagen, innan hon får den.
Jag vill se hennes min.
Hon kommer bli SÅ paff :D
Hon ska få en digitalkamera förresten.
Jag vågar nog skriva det här, för hon läser ju inte min blogg.
Och jag TROR och hoppas att ingen skvallrar.

Så var jag inne på OBS och skulle bara köpa en roll on.
Jag gick ner till garnerna och hittade ett jättefint merciserat bomullsgarn där!
Ibland tar dom faktiskt hem fina färger där, och då får man slå till.



100 gr/ 340m för 35 kronor, det är väldigt billigt och prisvärt :D
Mycket TRÅD för liten penning.

Jag slog till på två nystan i ceriset garn.
Ska bli bomulls-sommarhalsduk á la HM.
Fast min egen då, som jag gjort i mohairgarn förut.

Och när jag var på väg ut så kollade jag tidningsstället.
OBS är nämligen det enda stället i stan där JAG kunnat hitta handarbetstidningar.
Jag hittade...



Och det var BARA omoderna KONSTIGT FULA, tantiga, kreationer i tidningen.
Men...
Så hittade jag TYVÄRR ett mönster som gjorde att jag var tvungen att köpa tidningen iallafall ;D





En väldigt ÅTRÅVÄRD virkad kjol.

Jag slängde ut 74.50 utan att blinka.
Kunde lika gärna ha varit Tradera och vill jag ha något, då betalar jag.
Så promenerade jag hemåt och såg att klockan inte var så mycket.
Jag gick in i bokhandeln på Adelsgatan och tog en trave virk-o-stickböcker.

Satte mig i en av fåtöljerna och kollade mönster och inspiration.
Helt plötsligt upptäckte jag att jag suttit där och läst och bläddrat i ÖVER EN TIMME!

Opps, jag hade ju musik i öronen också så tiden hade bara flygit iväg.
Tillbaka med böckerna och hemåt.
Slängde i mig en macka, in med kaninen i kattburen och iväg med morsan och hämtade sonen på skolan.
Vidare drog vi till Zoo för att klippa klorna på Leo.

Han fick faktiskt BERÖM av hon som klippte honom, hon tyckte att han var väldigt fin och undrade om han var UTSTÄLLNINGSKANIN...
Nope, sa jag, men han HAR tydligen stamtavla, och jag funderar att kanske ställa ut honom till nästa år, kanske.
Ja, han hade fin teckning (jämn) och en massa annat braigt också tydligen, så...
Kanske, vi får se :D

Så när vi kom hem blev det en sväng till garnaffären här brevid.
Måste börja på min beställning idag.
Men som vanligt när jag kommer in i "en sån" affär tar det TID innan jag kommer ut.
FASTÄN jag vet vad jag ska ha.
Jag blev kvar i en timme.
Kollandes på både det ena och det andra.

TVÅ timmar idag har alltså gått bort till rent DAGDRÖMMERI ;D
Landade i soffan 15.30 och är HELT SLUT.
Nu ska jag börja med beställningen.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0