Autisten i mig...

Jag satte igång med beställningen...

Virkade X-antal varv och så kom jag på att jag glömt den rosa mössan.
Gjorde klart det först, jag kunde ju inte göra något igår pga värken, men NU så är den klar :D
Bilder imorgon, fast det är en vanlig Åremössa igen.

Så fortsatte jag med den nya halsduken.

Och märker att jag gjort fel, jag fick repa upp SEX varv i supertunnt, halvtuffigt mohairgarn.
INTE kul alls, det tar tid.
Men eftersom garnet räcker precis, kunde jag inte bara klippa bort och börja om från felet heller.
Bara att försiktigt lirka, klippa i tuffsar som tuffsat ihop sig och dra försiktigt så inte garnet går av.
SUCK!!!!

Så är det väl lite typiskt när man har halvbråttom med tid också att hinna klart.

Visserligen kunde jag väl ha struntat i mössan, men jag är LITE autistisk när det gäller sådant, OM det inte BRINNER i knutarna förstås, då får det "inte-så-bråttom-projektet" vänta.
Fast jag vill gärna ta SAKER och TING i rätt ordning liksom, vet inte varför...
Men som sagt, det är väl AUTISTEN i mig! ;D

Nu är jag på rätt köl och har virkat igen det jag gjorde fel, och lite till.

Jag ska snart krypa till kojs och sova.
Är dock TYVÄRR inte trött för ovanlighetens skull, men måste lägga mig ändå.
Sonen ska ju upp och iväg till skolan imorgon så...
Jag kan inte ta vara på min "pigghet" ikväll och sitta uppe och virka.

Tillsist, lite mer inspiration från nätet.

Hittar man en halvful eller helful pall på auktion eller loppis...
Kan man snabbt virka ett färgglatt överdrag, trä på, trolleritrollera, så behöver man inte ens måla om pallen!
ShabbyChict, HELT i min smak.
Och återigen, MORMORSRUTAN är HET :D
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0