Bulldog...

Har precis hamnat i soffan igen...

Vi har varit och ätit middag med mamma.
Jag är så proppmätt så jag känner mig höggravid!



Mamma satt här och kollade menyer på nätet, på eftermiddagen, och vi kom alla fram till att det fick bli "Joda" nere i hamnen.
Bra priser och bra utval av mat, för båda gammal och ung.
Vi tog ett fönsterbord och jag kunde sitta i fönstret där det var klätt med madrass och kuddar.
Suveränt, jag fick ingen värk alls :D

Väldigt mysigt hade vi, lagom med folk fastän det var en "vanlig tisdag" och god mat.
Därav gravidmagen.
Det blev förrätt, varmrätt och kaffe och varm choklad.

Sonen slängde i sig maten, trots att vi sa till honom att ta det lugnt.
HÄLLDE i sig den varma chokladen.
Mådde inte bra nästan direkt efter chokladhalsningen..
In på toan och SPYDDE upp hela middagen.
Jaha, så mådde han pyton i 5 minuter, sen vart det bra igen!

DÄR var det välinvesterade MIDDAGSPENGAR iallafall...
Not ;D

Så hoppar vi tillbaka till eftermiddagen...

Jag satt och såg "Sex and the city" här, och sambon med.
Så handlade ett avsnitt om att Carrie hade skrivit en hel bok om Mr Big.
Och att hon förut, när dom strulade, brukade skriva om honom i sin "tidningsblogg/ledare".

Jag böjade fnissa, sambon undrade varför...

Nja, det finns ju VISSA LIKHETER mellan dig och Mr Big.
"Jaha, ja, hur då?"
Jo, men ni hamnar båda i bloggar ofrivilligt.
FNISS igen...
"Mhm."
( Och förmodligen tänkte sambon: Men Mr Big och Carrie är påhittade, det är inte du och jag ;)

Ja, du har väl inte läst mitt bloggande idag antar jag...?
"Nä, men NU måste jag ju göra det bara för att du säger så där!"
Han försvann ut i köket och kommer sedan ut igen...
Och jag skrattar och säger:
KUL VA!!!! Ha, ha, ha.

Sambon, den numera VANE blogg-utsatte-föremålet, svarar med ett litet leende:
"Jag tycker du är lite taskig nu..."
Jamen det var ju KUL.
Och sant.
Han gick bara förbi med ett leende på läpparna och lätt höjda ögonbryn.
( Tanken var förmodligen:
Du är ju för fan inte riktigt klok! )

Lite senare ville han pussas och säger:
"Sluta vara en så´n BULLDOG hela tiden och voff, voff, voffa, hela tiden!"



Bulldog, du menar väl PITBULL, jag är väl ingen FUL BULLDOG iallafall?
Mitt smeknamn är PITBULLEN...



(Inte för att pitbullen är snyggare, med det är iallafall lite mer...
GO i en pittbull ;)

"Ja, jag menar bara att du ligger PÅ hela tiden."
Hm, ja, vän av ordning GILLAR inte slappisar.
Det ligger inte FÖR mig att vara sån själv och då vill ju jag att ALLA ska vara likadana, i mitt hem.
Jag har det efter min mor ;D

Jag tror att sambom HELST skulle vilja att jag hade...



Både munkorg och skrivkramp!

Men INTE heller DET ligger för mig!

Och på min MAIL hade det då dimpt ner några rader som FÖRSTOD MIG i min sågning av sambons "dållia" tillstånd...
"Vad SKÖNT att din sambo tillfrisknade så fort, kan det bero på att han slapp städningen idag kanske?"
Tänk att PRECIS den tanken slog mig också.

Från Digerdöden mot nya öden och äventyr...
Fast NU är det bäst att jag avslutar detta ämne, innan jag oförklarligt försvinner och hamnar "six feet under"...





Mellan syrenbuske och krusbärsbuske.
Har tjälen gått ur jorden ännu förresten?
Hoppas inte det.

Nu sak jag läsa LÄXA med sonen.
Det blir GÅNGERTABELL-TRAGGEL :(

Jag, ICKE-mattegeniet, ska förhöra sonen i det värsta jag vet.
Men det är bara att låtsas som man är proffs på det med.
Precis som jag gjorde imorse, med mamma och kameran.
Sticka lugnt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0