Diskmaskinen.

Idag blir det inge "Walking on sunshine"...

Det är molnigt och vägbanorna är frusna IGEN :(
Alltså snöfria, men med isfläckar, då funkar inte gympaskor så då får det vara.
Tjocka stövlar är inte lika bekvämt att gå långt i.

Men DÄREMOT ett framsteg:
Jag har plockat ut EN HEL DISKMASKIN SJÄLV imorse.
Kanske inte så märkvärdigt för dom flesta, men definitivt för mig!

Jag tog hela rasket och kände mig ansträngd, men DET GICK BRA!
Halleluja :D

Och det var faktiskt likadant igårkvälls.
Jag hade suttit och virkat ganska mycket på den cerisa sjalen, och fortsatte även när vi satt och kollade melodifestivalen.
Min kompis undrade om jag inte fick ont i nacken av att sitta så länge och virka.

Förut JA, då var jag ju tvungen att vila mer mellan varven.
Nu, NEJ, det känns bara LÄTT ANSTRÄNGT, ingen nämnbar värk...
Iallafall de senaste 2 veckorna!

Det är svårt att förklara HUR MYCKET det betyder!
Jag blir nästan TÅRÖGD av att bara skriva ner det, det betyder mer än något annat.
(Förutom familjen då såklart, men jag menar i kategorin "Saker jag kan göra igen".)

Jag kan ju till och med sticka, som jag skrev igår, UTAN att jag får jätteont.
Jag ska ju till och med på HANDARBETSTRÄFF nästa vecka :D
Träffa likasinnade nördar över en kopp kaffe och sitt projekt, blir SKITKUL!
(hoppas jag;)

Och när vi ändå är inne på ämnet virk-&-stickning...

Jag har börjat få "TILLVERKNINGS-STRESS" igen.
Både BRA och DÅLIGT.
Alltså TILLVERKNINGS-STRESS är, när jag har FÖR många projekt i skallen som jag SNABBT vill GÖRA.
Som jag är VÄLDIGT sugen på att sätta tänderna i.

Det är något jag verkligen lider av kan jag säga ;D

Jag blir liksom stressad av att jag är FÖR LÅNGSAM, vilket jag egentligen INTE är, men jag skulle vilja ha åtta armar och kunna göra fler projekt samidigt ;D
Nu har jag verkligen en LÅNG LISTA som jag känner bara växer och växer.
Hm...
Och jag vaknade till och med i morse med tanken:
Ja, nu har jag kommit på ett mönster på fina handledsvärmare, det måste jag skriva ner och göra!

Och så har jag ju redan en LISTA på önskvärda projekt jag ska göra, efter nuvarande projekt.
Ja, jisses, HAR man inte stress så kan man väl SKAFFA sig!!!!!!!!
Helt onödigt, MEN jag ser det som ett TILLFRISKNANDE också.
Så här funkar "Den friska Madde".

Hoppar raskt över till grannens kaniner.



Allstå NU börjar dom ju bli farligt söta. (Vill ha, vill ha, vill ha...)

Detta var den enda bilden jag kunde "sno" från grannfrun.
Den hade hon lagt upp på sin Facebooksida.
Jag försökte sno från hennes hemsidan där hon hade två HELT BEDÅRANDE bilder på ninisarna.
Men från hemsidan går det inte att "sno".
Jag tror det är spärrat på något sätt att kidnappa kort, för jag har testat att göra detsamma från min sida, och det funkar inte heller.

Men vill ni se fler SÖTNOSAR kan ni gå in på min hemsida och kolla under VÄNNER och klicka på "Den enda vän jag har där ;) Ringmurens Kaniner och kolla.
Jag blir sjuk.
Har man en kanin kan man väl lika bra ha två?
Jag suger på den Karamellen ett tag ;D

Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Karin

Jo det går o sno dina bilder! Va ju tvungen o kolla när du skrev att det inte gick =)

Kram

2010-03-07 @ 20:04:52
Postat av: Stickqvick

Hm, men jag kan inte SNO dom själv, jag har testat!!!!?

Mysko, har du prövat att sno grannfruns kaniner oxå?

Kram

2010-03-07 @ 20:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0