Tant-Hopplös med nackskada...

Det blev en härlig vårpromenad till Korpen!

Kommer fram till luckan, visar frikort...
Får frågan:
"Hur dags skulle du vara där?"
Eeeh, klockan 10.00, prick!
"Nä, det står klockn 09.00 här..."
Nä, GLÖM DET, han sa 10 och jag frågade ändå TVÅ ggr för säkerhetsskull och han sa 10!!!
"Du får gå bort och prata med honom."

Jag stolpade bort och var INTE SÅ GLAD.

Möter El Doktore i korridoren och han säger glatt:
"Nämen där är du ju, en timme försenad!"
Jag:
Alltså jag skrev upp tiden och frågade ju dig två gånger till och med, jag fattar inte att det blir så här EN ANDRA gång.

"Kom med in på rummet, sa han."

El Doktore:
"Du, jag har åtta patienter på raken här nu, men du har tur, jag har någon DJÄDRANS liten halsfluss nu, om du väntar en stund där ute så plockar jag in dig emellan."

Jag gick ut igen och behövde inte ens vänta 5 minuter så var den "djädrans lilla halsflussen" klar ;D

In och pratade, HAN TOG SIG MINSANN TID ändå, undersökning, och ytterligare upptrappning av medicin, frågade hur JAG ville göra...
Jag vill börja jobba nu, jag vill testa och se, jag tror det kommer funka.
Det blev sjukskrivning att jag är nedsatt med 3/4.
Alltså kan jag börja jobba lite smått nu och se vad som händer, hurra :D

Känns bra som fasen faktiskt.

Innan jag gick så sa han:
"Och är det så att du blir dålig igen, eller att något händer, så ringer du mig omedelbart!
Jag sjukskriver dig på en gång!
Planera nu ditt arbete och försök FÖRUTSE faror för nacken..."
Jepp, det gör jag redan nu hemma.
Jag börjar testa saker och lägger av direkt eller fortsätter om det går bra.
Bra, sa han och sedan var det Tack&Hej, ses nästa månad.

Det känns iallafall väldigt bra och TRYGGT att veta att OM det går år pipsvängen, är det bara att höra av sig till El Doktore.
Han är väldigt bra, me like :D

Då hade jag varit där inne i 25 minuter, "Den djädrans lille Halsflussen", som var en liten GOSSE på 6-7 år, satt utanför och väntade.
Han var väl klar med blodproven och halsprovet förmodligen.
Stackarn...
Tant-Hopplös med nackskada hade trängt sig före i kön, och han fick sitta och vänta.
Bra för mig, men SYND om honom.

Jag fortsatte min FRÄCKA turné, varför sluta när man har FLYT?
Nä, det hade väl varit dumt...

Jag behövde nu kopiera min sjukskrivning!
Fanns det kopieringamaskin på vår chefs nya jobb vid "Gamla Elektonics"?
(Ja, jag menar Flextronics men försöker skojsa till det ;)
Vet ej...
Orkade jag gå dit?
Nej apselut inte.

Jag smet upp till våran gamla chefskorridor på Korpen och in i kopieringsrummet.
Och kopierade av sjukskrivningen i tre exemplar.
Fantastico!
Ingen kom, ingen såg mig, FRÄCKISEN smet iväg som en tjuv om natten ;D

På med musik från mobilen och P3 spelade LLCool J och "Mama said knock U out" och den kändes helt rätt för min sinnestämning.
GLAD, hurtig och slagfärdig ;D

Så vart det Apoteket, hämta mer medicin, Åhlens där jag köpte cremé, Atterdags där jag köpte smör och kokos...
Kom hem och gjorde Kokostoppar.



Men dom blev inte så TOPPIGA TOPPAR precis.

Det ser mer ut som Kokos-kullar istället.
Fast dom smakar som toppar ändå, det är ju samma recept ;D
Man kan inte lyckas jämt, dom duger.

Nu ska jag snart gå över till min grannfruga tvärsöver och fika med henne och min "lillasyster".
Ska bli trevligt.
Vi ses lite senare.



Sticka lugnt.

P.s. Försöker PEPPA er alla med lite glada bilder och glada känslor, hoppas det funkar! D.s





Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så härligt att du har en förstående läkare, det är guld värt!



Hoppas nu att allt går bra och att du är försiktig så att du inte förtar dig.



De där kokostopparna liknar de jag brukar åstadkomma. Jag får inte heller till det där toppiga, men goda brukar de vara ändå och det är säkert dina också.



Varmt tack för din trevliga lilla uppföljning till mitt inlägg om "puten"!



Kram Ingrid

2010-03-22 @ 17:53:58
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Stickqvickan

Ja, min läkare är verkligen toppen, jag är SÅ GLAD att min ordinarie läkare hade semester när jag råkade ut för olyckan!!!!

Jag har till och med bytt så han ÄR min ordinarie läkare nu :D

Jag hoppas oxå det går bra när jag börjar jobba, men det tror jag.

Jag ska ta det så försiktigt jag bara kan.

Kokostopparna vart jättegoda, jag provsmakade dom, lika goda som dom ska vara!

Kram tillbaka!

P.s. Vi har också fått snödroppar i trädgården nu, VÅR-LYX :D D.s.

2010-03-22 @ 23:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0