Inte ens en poltergeist...

Kriget blev ett litet "SLAG" men jag var ju rustad till tänderna idag, så det var väl kanske inte så konstigt.

Ja, IDAG ringde F-kassetanten äntligen.
Jag slapp och jaga henne vidare ;D
Men LUSTIGT NOG verkade HON & jag vara ÖVERRENS om det mesta!

Gud så bra.

Jag gick väl på ganska mycket i min "ångvälts-ångest" och babblade henne till tystnad från och till, men det hade hon uppenbarligen inga problem med.
NICE.
Hoppas hon nu skrev ner allt jag sa också, så det inte blir någe tjafs senare, men det LÄT som hon knapprade på datan mellan sina "Mmm, jaha, Mmm, Ok, Mhm..."
Och så pratade hon när min mundiarré var över.

Ja, så då var DET klart iallafall.
Hon föreslog möte med min chef den 18:e eller 22:a mars och så ska vi diskutera vad som händer i april.
Det blir förmodligen så att jag går in och jobbar NATTPASS på 25% och sedan trappar upp vartefter.
Då hinner nacken förmodligen LÄKA ännu mer :D

Jag känner mig hoppfull och lugnad.
Hon var på gott humör och då blev jag det också.
Det känns bra idag.

Igårkvälls kom jag i säng 01.30.
Jag hade ju ångest och så började jag LÄSA MÖNSTER i "Stora stickboken".
Stort misstag att göra det klockan 22.30 kan jag säga.
JAG varvar upp och blir MÖNSTER-HUNGRIG ;D

Det låter väl knäppt, men det ÄR faktiskt kul att läsa mönster och sedan FÖRSTÅ, "Jaha, det är så det blir och funkar!"

Det är faktiskt JÄTTEBRA att läsa mönster när man INTE ska göra "just det mönstret",för då blir man inte så stressad.
Alltså när man/jag startar på något nytt projekt och är supersugen så har iallafall inte jag tålamod att INTE FATTA MÖNSTRET!
Jag blir så himla irriterad och sur när jag inte fattar,och vill köra igång pronto ;D

Alltså, att läsa mönster innan är kanon, men DÅLIGT om det är SENT på natten.
Men där satt jag, ångesten släppte och jag plöjde mönsterstickning!

Och såg på "HEMSÖKTA HUS" och skrattade.
Det är ju så SUPERFANTIGT så det är inte klokt.
Medier och media ;D som jagar spöken på ställen som...
Slott och dylikt.

Jag gillar ju spökerier visserligen, men det programmet är VÄRRE än Bollibompa!

Ja, effektsökeri med skrik. kalla vindar, spöken som bara verkar komma fram när dom släckt alla lampor, ljud som lika väl kan komma utifrån är så...
TÖNTIGT.
Jag skrattade och dom skrek och vimsade runt i källarvalv.
Inte ETT SPÖKE, inte ens en poltergeist dök upp iallafall, mer än som "en kall vind".
Trist ;D

Ja, så tillslut kom jag till ro och slocknade av ren utmattning.
Nu ska jag duscha och sedan läsa mer mönster.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0