Härdsmältan uteblev...

Jag berättade för sonen att mössan pajat...

Härdsmältan uteblev och sträckte sig till:
"Aaaaaaaaamen maaaaaaaaamma!!!!"
Sagt i ganska låg ton.
Jag fick en föreläsning om att han  minsann skulle skvallra för farmor och jag sa: Ok.
Sen sa jag att jag skulle sticka en ny och han fick välja garn själv.
Då sa han OK, och så vart det inge mer med det....

Skönt, ibland blir det DRAMA-DRAMA för ingenting och ibland inge DRAMA alls, när man förväntar sig det ;D

Idag har jag varit hos psykologen, vidare till Svenska Spel där jag lämnade in rosa mössan och karamellrosa sjalen som ska till fastlandet, och sedan ner på stan och träffade Syster Yster för lunch.
En snabb sväng in på Lindex och shoppade YTTERLIGRE en tröja, man kan ju undra hur många jag behöver egentligen...

Jag har verkligen slått på stort och shoppat järnet den här månaden, jag är SNART pank, men jag skiter i det.
Återigen, så pissigt jag har mått så BEHÖVER jag lite nya, roliga kläder.
EGENTLIGEN inte, men jag rider lite på vågen: "Stackars fattiga jag, som haft så ont..."
Jag behöver inga kläder, min garderob har varit PROPPFULL sen jag den dagen jag föddes ;D

Så har jag kommit hem och proppat i mig nya alvedon.
DET är iallafall behövligt.
Lika saggig idag som igår, och lite stickig i halsen.
Men alvedon är lika bra som klädshopping, det "piggar upp" en smula.

Lite kaffe på det så orkar jag några timmar till.
Nu ska jag ringa ett samtal och sedan virka.
Sticka lugnt.








Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag skulle behöva ha lite av din shoppingenergi. Är det något jag är dålig på så är det just shopping.



Ha en fin helg!

2010-03-12 @ 22:01:50
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Anonym

Jag ÖNSKAR att jag faktiskt inte haft så´n shoppingenergi...

Det blir så stort hål i plånboken ;D

Men jag tycker nog att jag ändå behövde lite nytt vårmode när jag suttit hemma och värkt sönder i X-antal månader.

Jag känner mig pånyttfödd liksom :D

Ha en bra helg du med!

2010-03-14 @ 09:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0