Feber!

Jag har feber.

Jag tog febern bara för att kolla, 37.7 med alvedon.
38.4 några timmar senare när alvedonen "gått ur".
38.4 MED ALVEDON nu :(

Så ringde sonens pappa, han hade fått riktigt dåligt samvete idag.
Sonen hade velat bli hämtad klockan 13.30 idag.
Kan inte sa fadern, jag jobbar.
Och vår son hade blivit sååå besviken!

Det var tydligen HÄMTFIKA på skolan...
"OCH varken DU eller MAMMA är någonsin med då!
Alla har sina föräldrar som kommer, men ALDRIG NI!!!"

Pappa lovade då att han absolut skulle komma.
Och så ringde han mig.
Och jag...
Orkade inte.
Hade dessutom EN SAK jag var tvungen att göra idag, förkylning eller inte...
Åka till "Granngården" och handla hö & halm, det är helt slut till kaninen.
Att åka till GÅRDEN där vi brukar köpa, kändes inte att tänka på, det hade jag aldrig orkat.

Så jag sa, med MYCKET DÅLIGT samvete att jag INTE KUNDE/orkade komma idag.

Jag har inte varit på NÅGON hämtfika sen olyckan.
Eller BESÖKSDAG.
Nu när jag är ganska bra i nacken, då blev jag förkyld med feber istället.
Typiskt.
Ja, inte mycket att göra åt, jag får ta igen det vid NÄSTA hämtfika.
Om jag inte brutit benet då förstås ;D

Vi åkte iallafall iväg till Granngården, snabbt, och köpte SVINDYRT hö och halm.
Så ville mamma åka till ÖB när vi ändå var iväg.
Alltså handlade jag lite också.
Vi var inte iväg länge och ändå vart jag helt död.
Jag brinner nu.
Trots alvedon faktiskt.

Och så fick jag ÄNNU dåligare samvete för att jag inte gick på hämtfikan.
För kunde jag åka till Granngården och sedan ÖB kunde jag skippat det och offrat mig för hämtfikan.
Fast å andra sidan så hade jag förmodligen bara smittat ner folk och jag GÖR ändå mycket med min son kände jag.
Så, nä, jag släpper det, pappa var ju där.

Jag investerade i en...



Billig utetermometer till balkongen idag på ÖB.
(19 kr)
Nu har vi en i skuggan vid mamma, en i solen hos oss och en i bersån för alla.
Perfekt, vi är laddade för VÅR och SOMMARTEMPERATURER :D
Klockan 13.45 visade den 12 grader i soldiset.
Nu, när det har molnat på, 9 grader.

Och en annan härlig VÅRGREJ är att jag såg i tidningen att solen går ner 19.23 idag!
Otroligt, det har vänt, go away mörker och welcome ljus.
Nu ska jag vila i soffan.
Sticka lugnt.










Kommentarer
Postat av: Ingrid

Krya på dig och ha en riktigt Glad Påsk!

2010-03-31 @ 17:02:21
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Stickqvickan

Tack och Glad Påsk till dig oxå :D

2010-03-31 @ 21:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0