Fotboll, kärlek & galenskap!

Vi börjar med kärlek...

Jag är med i Facebook och står listad som "Engaged to Denny Malmborg" på min sida.
Vilket betyder att det står:  FÖRLOVAD
Vilket i praktiken betyder:  = UPPTAGEN!
Så för alla som hittar mig på FB så står det klart och tydligt att jag är en upptagen kvinna, förlovad med en man som heter Denny Malmborg.
KLART SOM KORVSPAD :D
Eller?

Ändå så har två män sökt kontakt med mig, skickat mail till mig sökt kontakt, säger att jag är vacker, frågar om vill jag bli ihop med personen i fråga.
Jag fick även fått ETT GIFTEMÅLSFÖRSLAG från en av männen!

Ungefär i stil med :
"Hej, du är vacker, kan vi gifta oss, skriv till mig!!!"

Jomenvisst!!!
Apselut, vi har kännt varandra typ ALDRIG och jag är förlovad, men vi gifter oss om ca 3 timmar...
FUNKAR det för dig?

Och varje gång så är det någon med utländsk härkomst.

Så igår fick jag se att det kommit ett mail på Facebook, från en "Man med utländsk härkomst".
Jag såg att det stod som hälsningsfras :
"Hej! Hur är det, du är mycket vacker..."

WTF?????
Igen!!!!!!!
Jag har ju inte haft FB så djäkla länge, och ändå får jag mail från OKÄNDA MÄN som söker kontakt!

Först tänkte jag INTE öppna mailet för jag är rädd för virus och frågade sambon igår:
Vågar jag?
Han sa Ja, testa, det är ju inte på "Hotmailen" så öppna du...
Jag tvekade, men NYFIKENHETEN slår ju det mesta.

Jag öppnade idag...
Och "Ensam man söker"?

"Hej!
Du är mycket vacker och ser snäll ut.
Jag är ensam, söker en vacker kvinna som du.
Vill du gifta dig?"

Återigen ett kortfattat meddelande, lite smicker och sedan RAKT PÅ SAK!!!
Baaaam!

Jaha, nä, det vill jag nog inte.
Dessutom såg han rätt KORT ut på bilden.
Ingen pudding direkt.
Ingen jag hade lust att byta bort sambon för faktiskt ;D

Hade det DÄREMOT varit någon som tex...
Hm, låt mig tänka...
HUGH JACKMAN, som hade kontaktat mig på Facebook, då hade läget varit HELT annorlunda!!!
KLART jag vill, kom och hämta mig SNARAST i din PRIVATA JET ;D

Sambon hade varit ETT MINNE blott och jag hade lämnat honom och sonen åt deras öde.
Kaninen hade jag dock tagit med mig.
Slängt honom i kattburen, and OFF WE GO :D

Så undrar jag hur det kommer sig att dom hittar EN, liksom, och skickar ett sån´t här mail?

Söker dom på namn?
Vacker?
Snäll?
Helst BLONDIN?
Ser KÅT ut?
Ser PANTAD ut?

Kanske allt?
Sökes, kåt, snäll och vacker blondin som är pantad!

Och så kommer JAG upp på den sökningen.
Jag kan ju bara säga:
GUD så besvikna dom skulle bli om dom träffade mig i verkligheten!
JÄTTEJÄTTE BESVIKNA!!!!!
Fråga sambon bara ;D

Detta är den bilden jag har JUST NU på FB:



Jättefin och smickrade bild...

Men detta KÄRE FRIARE, är tyvärr den krassa, för det mesta, VERKLIGHETEN:



Detta är vad min SAMBO får vakna upp till varje morgon, år ut och år in...

Plus en halvt handikappad surpuppa med ett DJÄVLA HUMÖR.

Känns det lockande?
Nä, förmodligen inte lika lockande som "Smicker-kortet".
Så jag funderar på om jag ska skicka den här bilden till honom och visa "den verkliga jag", tjejen som kör med falsk marknadsföring på FB ;D

Eller så byter jag bara FB-bild och lägger upp TRÄDGÅRDSTROLL-Madde...



Ja, det gör jag nog lite senare idag...
Jag brukar variera mina bilder på FB, och med denna får jag knappast FLER friarbrev.

Så hoppar jag raskt över till fotboll.

Jag läste Mats Petterssons "ledare" i GT idag.
Han skrev bla annat att han fått vara prisutdelare i Krullis Cup på sportlovet.
Och han beskrev hur "obetalbart det är att se den totala glädjen och bottenlösa sorgen i finalmatcherna" bland ungarna.

Och han fortsatt med:
"... inte lika kul att höra några lagledare, dessbättre bara ett fåtal, SMYGTOPPA sina lag och låter dom bästa spela medan dom andra får sitta på bänken."

Ja, nu snackar vi skolklasser som ska spela ihop på ett sportlovsarrangemang där ALLA ska vara välkomna och där ALLA ska få spela och vara med!!!

Eller håller Krullis Cup på och bli samma som SVENSKA LANDSLAGET i fotboll?
Bara dom bästa i Sverige får spela...
Bara dom bästa i klassen får spela...
Sorgligt att det ens skulle finnas EN lagledare ens som skulle göra så mot barnen.
Värre att det finns fler, även om dom är ett FÅTAL.

Men då kan jag raskt hoppa över till sonen.

Jag brukar INTE skriva om saker jag och sonens far brukar diskutera men...
Jag gör ett undantag idag, för det är i samma ämne, sport och fotboll.

Kortfattat så var det så att sonens pappa ringde och ville prata med sonen om att BYTA FOTBOLLSKLUBB, träningslag.
Sonen spelar i Västerhejde, AIK, och trivs bra med det.

Sonens pappa ville att han skulle byta och gå i stan, vid Rävhagen, vet ej klubb...

Och han fortsätter att sonens kompis ska PROVSPELA för klubben i helgen!!!!!!!!
Jag högg som en kobra:
Ursäkta, PROVSPELA för en klubb??????

Du, barnen är väl TIO ÅR GAMLA, då PROVSPELAR man väl INTE för ett fotbollslag????
Eller?
Jo, det gjorde man tydligen eftersom det var en EFTERTRAKTAD klubb och då måste man tydligen visa sina kvaliteter för att vara med.

Jag blev så djäkla irriterad.
Vad är det för djävla FASONER?
Att barn ska provspela för att få vara med?

Återigen, är det LANDSLAGET vi snackar om nu eller, Barcelona kanske?

Nä, det var ju sketen BARN-fotbollsklubb I STAN som är eftertraktad.
Bedrövligt.
Sonen var dock INTE intresserad ALLS att byta fotbollsklubb när JAG pratade med honom, hans åskit var:
"Aldrig, jag vill inte spela i den klubben, den SUGER!"

Och jag kan bara hålla med!
Den suger verkligen rejält  om den låter 10-åringar provspela för att få vara med :(
Basta!!!!

För att avrunda detta LÅNGA inlägg måste jag bara klämma in GALENSKAPEN också.
Jag har ju läst den där boken "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" som jag tjatat om här i några dagar.
Igår läste jag något väldigt KUL som jag nu kommer TA UR SITT sammanhang och refera till.

Författaren citerade någon "Lacan" som definerade galenskap.
Jag citerar boken:

" Lacan definerar en galen människa som ger uttryck för en störning i sitt språkbruk.
Hon producerar ord som inte finns, som är oförenliga med det allmäna språkbruket."

Opps...
Madde, HITTE-PÅ-ordens mästare och som sammanbinder DOM flesta ord som finns med ett bindestreck!
Ja, det behövs ingen diagnos från ett proffs, det var som jag trodde SJÄLV...
Jag är galen!
Bara så ni vet.

Sticka lugnt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0