Karamellsjal!

Jag håller på med en riktig KARAMELLSJAL!

Jag tycker den blir superläcker, inget nytt mönster utan den som jag gjort 3 av och sålt alla så fort dom blivit klara ->



Men den cerisa blir bäst av alla tycker JAG, färgen är SÅ karamellig och sommarhärlig så jag måste nog ha en själv när jag är klar med den här.
Den blir så himla snygg så jag kan knappt sluta jobba på den, ju närmare slutet desto mer KÄR blir jag.

Jag TROR nog den här är paxad, och är den inte det så blir det "butiken", och sen gör jag en egen till våren.
Den är LÄCKUR ;D

Vi ser på tv och har precis sett Solsidan, HÄR är iallafall jag och sambon överrens om att vi BÅDA tycker programmet ÄR SKITKUL.
Det är faktiskt höjdpunkten på veckan, så nu har vi TVÅ tv-program vi skrattar/skrattat åt TILLSAMMANS:

1. Cirkus Möller
2. Solsidan

Se där, det tar sig, två program av MILJARDERS  ;D

För övrigt GLÖMDE jag faktiskt skriva att jag ÄLSKADE han som spelade HUVUROLLEN i "Bröllopsfotografen" igår!!!!!

Att få till den där "Småstads-bonnläpps-tuffisen" till "Stockholms-inflyttade-hippast-i-stan-jag-smälter-in" gjorde han med bravur :D

Och ÄN en gång kunde jag konstatera att VÄRMLÄNDSKA måste vara Sveriges i SÄRKLASS FULASTE dialekt!!!!
Bonnigare dialekt som gör att ALLA låter efterblivna finns väl knappast? ;D

Och för er som känner mig sen "Dackefejden" ;D minns säkert denna KLASSIKER:

"Män DÖ, ja vill jö bara följe me dä häm å jöre dig LÖCKLI!!! "

Jag har skrivit det med FONETISK skrift ;D
Översatt på SVENSKA:

"Men du, jag vill ju bara följa med dig hem och göra dig lycklig!!!!"

( Skreks förövrigt ut över HELA innegården på Munken när jag lämnade en nobbad man och gick min väg, MED den TREDJE GRATISDRINKEN i handen.
DET var tider det ;)

Han var MÖRK, snygg, väldigt vältränad, bilhandlare på semester som dessutom flög helikopter...
Men han hade nog den fulaste dialekt-på-sin-dialekt-ever, värmländska.
Sorry you värmlands-lovers out there, men jag TÄNDER MER på en SJÖBORRE än på den dialekten ;D

Men KUL är den ju iallafall, PÅ FILM.

P.s. "Norrköpingska" kommer på andra plats i tävlingen "Sveriges fulaste dialekt!"
Gotlänska är BÄST såklart ;D.s
Nu kallar sjalen, några varv till innan sängen.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0