Klippte felet ut...

Jag måste ta en paus i beställningshalsduken.

The good flow has left the house on South Way.
Jag har fått slänga på mig en sjal runt halsen.
Att gå med sjal inomhus är inte direkt jag, men det känns behövligt.
Lätt snor har börjat rinna.
Har tagit alvedon, känner mig rejält ruggig.
Jag håller på och bli förkyld.
Hurra, not.

Och...
Som grädden på moset i "allt elände" ;) så virkar jag på halsduken, och virkar...
Ser helt plötsligt att det liksom inte stämmer LÅNGT ner i mönstret.
N-E-E-E-j-!
Jag har virkat FEL!!!!!!!!!!

TOLV VARV längre ner!
Ja, men har man nu lite TIDSPRESS så MÅSTE det väl djävlas också!
Annars är väl inte livet som det ska vara.
Eller virkningen.
S-K-I-T-!

In i arbetsrummet, måtte det nu finnas mer garn i den här färgen, ifall detta nystan inte räcker.
TUR, det fanns.
Snipp, snapp, snut, jag klippte felet UT!
Eller bort iallafall.
Inte en chans att jag hade suttit nu, och repat upp 12 varv i det där GUDSFÖRGÄTNA garnet.

Sonen kom hem från skolan och skapar :D

Det trollas fram bild på bild och samtidigt ser han på tv!
Känns helt ok ändå, han är kreativ medans han ser på dumburken.
Känns som när jag var liten, jag satt och målade på rummet och lyssnade på "sago-grammofonskiva".
På den tiden fanns det ju bara tv på kvällarna plus att barnprogrammet var en kvart långt.
Så sagoskivorna var tisfördriv ;D
Disney som Disney kände jag idag.

Och han ÄR sin mors son, den saken är klar!

Vet ni vad han sa?
Jo, han sa:
"Mamma, du borde skaffa dig en så´n där stor skyltdocka!
En riktig skyltdocka med huvud och riktig kropp.
En som du kan klä i allt du gör och som du kan klä upp ordentligt i snygga kläder och kanske i en sjal eller något du behöver fota.
Ställa i ateljéen."

Ja, vad kan jag säga annat än:
Två själar, en tanke.
Precis min önskan.
Kanske det är lite Sören-gener i sonen oxå ;D

Men dom kostar oftast många dyra slantar, och det har jag INTE.
Fast jag BRUKAR ha tur, det gäller bara att ha tålamod.
Nu måste jag ta itu med...
Ja, ni vet vad ;D
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0