Pimp my Pall!

Kökspallen är färdig-pimpad!

Det var inte bara sjalen som blev klar igår, utan pallen också!
Ja, har man små HÅLTIMMAR under en lång kväll så hinner jag plocka fram virkeriet lite då och då ;D
Resultat:





Eftersom jag inte haft något mönster att gå efter, så fick jag improvisera.
Jag tycker den blev bra, första försöket och det blev precis som jag hade tänkt mig :D
Färgerna var dessutom perfekta för vårt kök.

Men...
Jag hade ju gjort rutorna i ett ganska tjockt akrylgarn, eftersom jag hade tänkt detta till en filt eller kudde.
Jag tror nog att det blir bättre om man gör det i bomullsgarn faktiskt.
Eller också INTE.
Jag får exprimentera och se.

Jag ska köpa en gammal pall till på Loppis, och PIMPA den.

Hoppar raskt över till kvällen igår...
Vi samlades vid 17.30, beställde hämtmat och åt middag med våra vänner.
Levande ljus, Aristocats-servetter, köksbordsmys :D

Och alla blev så mätta så det var inte klokt...
Min bästis hade bakat bullar till kaffet men det kändes som DOM kommer vi inte orka äta ikväll.

En timme senare, fram med kaffe, bullar, godis och snacks...
Va konstigt, bullarna gick ner fortare än kvickt och sedan godis och snacks OCKSÅ!!!!?
Inga problem, munnarna gick liksom av sig självt ;D

Och det var LITE splittrat i församlingen om önskemål, om vinnare i Melodifestivalen kan jag säga.

Det ENDA vi var överrens om var att TIMOTEJ (tjolahopptjolahej) INTE skulle gå vidare någonstans!
Jag var till och med, i vanlig MELODIFESTIVAL-HUMÖR-HETSIGHET, så dramatisk att jag skulle bojkotta hela Melodifestivalen för TID OCH EVIGHET om dom vann...

Men det gjorde dom ju tack och lov INTE.
När vi satt och dom låg TVÅA i röstningen, och det SÅG väldigt nära ut, då var det SKRIK-UPPROR här!

Jag ringde faktiskt och röstade hela TRE GÅNGER.
Andreas, Peter och Salem.
Sonen fick ringa och rösta på Anna, vinnarlåten.

Jag tycke nog ändå att Salem SKULLE ha vunnit.
Jag har ju skrivit jättemånga gånger att jag tycker att Andreas hade bästa låten, men jag tycker ÄNDÅ Salem skulle ha vunnit.

Vi var alla överrens om att det var MÅNGA bra låtar i finalen, och att vi alla vill ha Melodifestivalecd´n.
Vi VUXNA då alltså!
Sonen ska ju få den i födelsedagspresent så, SNART i en cd-spelare nära MIG ;D

Det blev sent igår och jag kom isäng sent.
Ändå vaknade jag halv 8 och var superpigg.
Sonen och sambon ska på fotboll, jag funderar på promenad men har inte bestämt mig ännu.
Det verkar KALLT ute.
Jag funderar ett tag till så får jag se.
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Tove

Blev jättesnyggt med pallen!!

2010-03-14 @ 17:16:30
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0