Sjukt smickrad!

Här var jag laddad till tänderna med en massa ämnen jag skulle blogga om...

Men när jag öpnnade min mail nyss, kom jag HELT av mig!
Jag är STUM.
Och jätteglad.
FÖRVÅNAD.
Och pirrig.
OMTUMLAD.
Illamående.
FAST...
PÅ ETT BRA SÄTT då alltså!!!!

Jag är framför allt SJUKT SMICKRAD!

Det känns som :
"Här kommer alla känlsorna på en och samma gång", för att citera Gessle.

Jag har fått ERBJUDANDE.
INGET jag kommer skriva om just NU, jag måste fundera på det ett tag...
Jag har några månader på mig så det är ingen brådska.
Men HJÄLP.
Jag blev helt snurrig nu faktiskt.

Ja, jag får försöka smälta detta och tänka på om jag klarar av det.
Gör jag FÖRMODLIGEN, men VÅGAR jag?
Hm...
Hjälp igen :D

Så till något helt annat...

Vi var på kalas igår, en 16-åring firades och hon tar första stegen in i vuxenlivet.
Hon var SÅ liten när hon föddes.
Nu är hon längre än mig och supersnygg.

Det var iallafall jättetrevligt kalas med många skratt och gott fikabröd.
Det blev handel på hemvägen och sedan bänkade jag mig framför tv´n.
Svenska Hollywoodfruar!!!

Well, jag kan inte annat än bara ÄLSKA såna där GOOFBALLS som visar upp sina mest korkade sidor och har uttalanden som:
"Jag tror det gjorde mamma gott att komma hit till mg och FLUFFA rosetter"...
(Hm, säkert...)

"Min mamma är så CONSERVED för sin ålder..."
(Konserverad mamma, ja, svårt med svenskan kanske)

"Jag tycker att alla borde fluffa till sitt hår HELA TIDEN"
(Jepp, mer hår-och-rosettfluff åt folket)

"Nu får mina vänner se hur en ÄKTA SVENSK mamma ser ut."
(Hur ser en OÄKTA svensk mamma ut????)

Ja, Maria Montazamis mamma vart stajlad á la Hollywood style på salong och blev sedan uppvisad på en liten fest hemma.
... som en utställningshund som en av mina vänner skrev på FB.
Ja, jag kunde BARA hålla med!
detta TROTS att hon var så "enkel och fin".

Så var det 50+ tanter som hade BARBIEFEST med halvnakna män som dom valt ut via en modellagentur.
Som hade uppgiften att vara servitörer, uppassare, (HOROR)...
Som fick hångla med gamla skräcködlor som såg YNGRE UT än MIG!!!!
NICE.
Och sedan avrundar huvudpersonen Pävi hela kvällen med att tända ljus och BE AFTONBÖN!
Ja...
Nä, det fick MIG att känna mig SÅ himla NORMAL :D

Raskt över till vår sjukvård...

Läste i GT idag att HUNDRA TJÄNSTER ska bort inom den gotländska sjukvården.
Hur mycket mer nedskärningar ska vi gotläningar tåla undrar jag då?
Och VART ska det sluta????

Jag kan bara RASKT referera till "en person jag känner" som blev dålig för ca 1½ vecka sedan.
Min mamma åkte ner tll akuten med "personen".
Fick spendera ÅTTA TIMMAR medans det gjordes en undersökning och en röntgen.
Personen hade mycket svår smärta undertiden.

Tack och lov kunde det då konstateras VAD det var som var fel, och dom fick åka hem.
Någon timme efter hemkomsten, som var 20.30, ringer min mammas telefon.
Det var "personen".
"Jag upptäckte precis att dom inte tagit bort kanylen i armen, den sitter kvar..."

Skulle vilja använda ordet:
STRESSAD PERSONAL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min mamma berättade dagen efter, HUR dagen hade varit på akuten.
Den var STRESSAD personal och dom bad om ursäkt HELA TIDEN för att dom INTE hann med.
TILL ALLA...
Och SPRANG SOM SKÅLLADE RÅTTOR.

Bara på akuten.
Jag undrar bara VART det ska sparas 50 miljoner på en sjukvård som redan GÅR PÅ KNÄNA?
Och kanylen fick min mamma åka till "personen" och ta ur dagen efter...

Nu ska jag ta en dusch för SNART får jag babybesök och då ska det GOSAS :D
Sticka lugnt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0