Snödroppar!

Snödroppar i vår trädgård :D



Jag säger bara, VÅR, VÅR, VÅR!
Jag har äntligen sett lite liv i våran trädgård så nu åkte kameran fram :D
Det har gått i rekordfart, för några dagar sedan fanns det inga blommor synliga, nu...



Är det snödroppar, tulpanblad och påskliljor på gång.
YES!!!!

Nu har jag varit på möte med Försäkringskassan och min chef!

Och det gick bra :D
Vi kom överrens kändes det som, om dom flesta detaljerna kring min återgång till jobbet.
Jag hade med mig Anette från facket som jag pratat jättemycket med under sjukskrivningen som ett lyssnarstöd.

Men det var dock lite krångligare än jag trodde det skulle bli.
Det finns lagar och paragrafer FÖR ALLT kan jag säga!!!!
Det visade sig att jag kan inte gå in och jobba en hel natt som jag trodde.

Tiden måste kort sagt DELAS UPP.
Om jag ska börja jobba 25% så ska det portioneras ut i timmar per vecka.
Det blir för långt att skriva om allt...
Men kort sagt så blir det så att jag går in och jobbar 16-20 på några kvällspass.
Så får vi väl se hur det funkar.

Men det kommer nog gå bra, jag känner mig redo.
Och jag har INTE fått värk av stressen jag kände innan.
Det känns också väldigt bra.

Nu ska jag slänga i mig en macka och sedan vidare på p-möte.
Eller Ö-råd som jag numera kallar det ;D
Jag tycker det är lite roligare namn än personalmöte.

För övrigt så var det puss&kram och frågan "älskar du mig" från sambon igår vid läggdags.

Ja, sa jag, älskar du mig?
"Jahaaa, sa han, men du gör det lite svårare ibland..."

WELL, WELL, WELL, (rösthöjning från mig;)  DITO!!!!!
Du gör det VERKLIGEN inte så djävla lätt du heller minsann!
(Skratt, skratt...)

Nä, vi är väldigt olika min sambo och jag, som natt och dag.
Som hund och katt.





På det bästa sättet då alltså :D
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0