Dom tre S:en...

Idag har jag haft mysigt fikabesök...

Det blev samtal om både det ena och det andra, och många likheter som upptäcktes.
Sånt är alltid trevligt :D

Sonen har legat nerbäddad hela dagen och har sett på film.
På eftermiddagen fick han dock ett litet ryck och ville gå ut och spela fotboll!
Eh nej, det känns inte aktuellt, du har ju FEBER.
Ska du piggna på dig till kalaset du är bjuden på, på lördag och orka med ditt eget kalas på söndag, så håller du dig lugn.
TRÅKIGT, tyckte sonen.
Basta, sa mamma!

Har man feber så har man.

Så såg jag i mitt ansikte idag på morgonen...
Lite bucklig minsann.
Rosacea bucklor började visa sig :(

TYPISKT, jag har precis trappat ner och avslutat Tetralysalen och det har gått bra.
Jag har skött mitt saltintag.
Och idag, innan jag ens vaknat och knappt ätit, började hela ansiktet BLOMMA i små BUMPS.



Då blir man LITE LÄTT arg.

Så blev det eftermiddag och det hade blivit värre.
Sambon kom hem.
Jag gnällde.

Han sa:
"Det är väl stressen!"
Stress, VILKEN STRESS?
Det har ju varit hur lugnt som helst, jag har inte känt mig stressad!
"Igår????"

Aha, det har du rätt i...
Superstressad i förrgårnatt och på morgonen hur mötet med Försäkringskassan skulle gå.
Och så när allt är över, stressen släpper...
POFF...
"BUMPS".
Just det ja...
Dom TRE S:en...

Sol, stress och salt, ALLT som gör rosacea GLAD.
Men inte mig.

Fast jag slängde i mig en tablett, även om det var 10 dagar sedan jag slutade helt.
Har jag tur så ligger lite medicin kvar i och fejset får lite hjälp att "läka" tills imorgon.
Nu ska jag sätta mig och virka lite.
Imorgon blir det motion för det var längesedan och stan.
Måste köpa en present till sonens kompis som ska ha kalas på lördag.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hoppas dina "bumps" lugnar ner sig tills i morgon och att sonen frisknar till så att han inte missar sina fester.



Kram Ingrid

2010-03-25 @ 22:09:14
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Stickqvickan

Hej Ingrid!

Mina små utslag är nästan borta idag :D

Tar en tablett till idag för säkerhetsskull.

Sonen är redan feberfri, men fortfarande superförkyld.

Han får vila idag oxå.

Kram tillbaka

2010-03-26 @ 13:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0