En tvätt...

Eftermiddag och kväll har gått BRA med alvedon.

En förkylning är en baggis, bara lite jobbigt i början.
Det brukar ju alltid kännas värre i början och sedan lägga sig, tar väl en dag eller två så är jag piggare igen.
Jag är saggig men överlever, man är ju KVINNA, inte man liksom ;D

Det som gick mindre bra var "En tvätt".
Jag slängde in en sticketröja, raggsockor och sonens mössa i en tvättpåse i en ylletvätt.
Kort program...
Tvättelitvätt.

Halvtimme senare öppnar jag tvättpåsen och mössan var nästintill KAPUTT.

Sonens farmor har påtat den i en sån där påtbåge och varenda fäste i mössan sjöng på sista versen.
Den håller ihop, men så fort han drar på sig den kommer det brista :(
Dessutom så har liksom maskavståndet blivit typ 5 cm brett, det vill säga att det har blivit som mycket breda hål i mössan istället för hårt hållna maskor.

Jag avstod att säga något ikväll, jag orkade inte med någe DRAMA, ifall det skulle bli något ;D
Jag tar det imorgonbitti istället.
Eller MÄRKER han inget, kanske jag väntar tills han kommer hem...
För när han kommer hem, har den GARANTERAT rasat.

Hm...
Kanske man kan hävda att han sabbat den själv då?
NEJ nu skojar jag bara, jag SKA erkänna, jag lovar!!!!!!!!!!!!!!
Kanske ;D
Nä, jag ska!

Halsduken jag håller på med har flytit på bra.
Jag har bara 55 cm kvar, och det tar jag LÄTT imorgon.
SKÖNT, då ligger jag ju LÅNGT före tidsfristen iallafall.

Jag har skrytit förut och jag skryter igen, men...
Jag ÄR snabb alltså!
Jag förvånar till och med mig själv ;D
Gång på gång, ha, ha, ha, mera skryt åt folket...

Då är jag fri för "Pall-Pimpningen"!

Det kommer gå jättesnabbt det oxå, det mesta jobbet är ju redan gjort.
Kom på ett SUPERBRA namn för min SNODDA affärsidé:
"PallPimped By Stickqvick"
(Först tänkte jag "Pall Pimped By Stickqvick" men när man sätter ihop det blir det roligare)

Taget, jag är ju ensam BOSS så jag klubbar igenom det med mig själv ;D
Nu, mot Sherwoodskogen...
Jag menar sängen.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0