Vem är jag MEST lik???

Å nu blir det blogg med frågan:
Vem är jag MEST lik?
Eller "Lika som bär".

Så här TREVLIG kan jag se ut OM jag har en bra dag:



Eller, just på denna bilden kanske jag ser lite LÖMSK ut, men ändå.
Jag ser relativt pigg ut med lite mascara och lite utjämnade mineralpuder ;D
(Bilden är tagen förra veckan)

Men så finns det även en sida när jag är ÜBERTRÖTT, ögonen ska snart falla ihop av trötthet, och har suttit och RAFSAT mig i håret en hel kväll så lockarna bara blivit till ett RIS...



Hello snygging!!!
Vart har du hållit hus...
Är det förmodligen INGEN som undrar!
Omålad, AS-TRÖTT och väldigt, väldigt lik...

Ja, VEM är jag lik EGENTLIGEN?
Jo, jag har än sålänge kommit på TVÅ alternativ:
Den första:



Miss Janis Joplin!!!
Med ett par "Madde-brillor" kan man KNAPPT se vem som är vem!
Risbuskehår och lite sliten, vi är som Dupontarna i Tintin.

Den andra kandidaten är:



Dame Kristina Lugn!!!
Ja, vi är nästan ÄNNU mer lika.
Skrämmande lika.
Inte så bra lika...

Kanske jag borde fundera på att skaffa mig en koja i skogen och flytta dit för gott...
Janis kunde ju åtminstone sjunga, det kan inte jag.
Kristina är en begåvad poet, det är inte jag.
Jag är bara lik dom, med en medelmåttig talang för....

Sticka lugnt ;D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0