Virkdrivet tillbaka...

Idag har virkdrivet kommit tillbaka.

Det har faktiskt legat nere några dagar här nu.
Efter armbanden och när jag började på den gröna sjalen så dog lusten.
MEN det kan ju ha och göra med att det varit så fint väder så man bara ville vara ute.

Fast idag blev jag som sagt sugen igen.
Framför allt för att...
Jag fick ett EFTERLÄNGTAT mönster idag, som jag vunnit på tradera för 7 kronor.



Linnet längst till höger :D
Sist jag hittade detta mönster så gick det långt över hundralappen, jag la ner bjudandet och TUR var väl det.
För nu fick jag det för 7 kr som sagt!

Så NU, efter den gröna sjalen, tar jag ÄNTLIGEN steget in i KLÄD-GÖRANDET!
Jag har dragit på det länge nog nu ;D och med tanke mina FRAMTIDA ÅTAGANDEN så måste jag köra igång nu.

Och inte nog med det, jag har fyndat FLER coola mönster.



Och det lustiga var att det var DEN RÖDA sjalen längst till vänster jag ville ha och bjöd på.

Men när jag vunnit mönstret så såg jag sjaletten!
Vänstra bilden är ju PÅSKKÄRRING så det bara smäller om det...
Men den högra är ju MJÖLKPIGA, och mjölkpiga är VÄLDIGT coolt.

Personligen har jag kört mjölkpige-stuket i många, många år.
Fast med snusnäsduk.

Jag brukade göra STOR succé när jag jobbade på äldreboenden ;D
Då brukade gamlingarna alltid undra (när jag kom in och skulle fixa iordning dom för dagen) vart jag hade korna och om jag kom direkt från mjölkningen...
Kon står i korridoren och mjölkningen är avklarad :D
Dom tyckte jag var lite OMODERN för min ålder och jag sa:
Jag är inte omodern, jag är praktisk!

Likväl som man/jag kunde ha håret i toffs så kunde man/jag ha sjalett.
= Inget hår som hänger ivägen eller i ansiktet!
DÅ kunde vi tillslut enas om att jag var praktiskt.

Nu kommer jag nu göra en sjalett till mig själv, i väldigt RÄTT, tunnt garn.
Även om det var den röda sjalen som var HET så blev sjaletten hetare.
UTAN frans dock ;D
Jag ska nog få till det.
Nu ska jag återgå till virkandet så jag blir klar med den ljusgröna sjalen snarast.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0