Forskare?

Jaha, så har jag kommit hem från föräldrarsamtalet...

Och jag är SÅ STOLT så jag nästan spricker!
Min son är typ en 10-årig A-STUDENT!
DET har han inte ärvt av mig iallafall .

Bild står ju högst som hans eget favoritämne, inte helt otippat.
Men...
Han har fått gjort "Nationella prov" i matte och svenska och det var TOPPRESULTAT rakt igenom!
Jag vart helt paff faktiskt.
Svenskan var full pott på varje prov, jag tror det var 4 eller 5 prov.
Matten hade han full pott på ett prov, och sen bara 1 fel på varje resterande prov (alltså 19p av 20 typ)!
Jag blev SÅ STOLT!
Och att resten av hans engagemang i andra ämnen som So och No var toppen.
Hans intresse för djur, natur och historia gick igenom mycket av hans arbete i skolan.

Jag sa:
Ok, du kommer bli FORSKARE med dom där matteresultaten!
Du kanske blir UPPTÄCKSRESANDE, forskare i djur och natur och upptäcker en NY ART på någon konstig ö...
Biolog, naturvetare...
Ja, jag såg en KLAR framtid som...
Ja, något som har med djur att göra, kanske en och annan CELL i mikroskop oxå...
Som mamma får man ju lov att spekulera...
Och det gör jag ju så gärna!

Nämen det jag ändå är MEST glad för...
Det är att min lille prins tycker att skolan är SÅ ROLIG!
Det tyckte då rakt inte jag, jag var skoltrött redan i hans ålder.
Men det är inte han, han är skolhungrig och det visar sig i hans resultat!
Nä, jag spricker nästan som sagt av glädje och stolthet.

Och behövde inte spela "Dramaten mamma" detta samtal, av någon konstig anledning.
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Ingrid

Varmt grattis till både dig och din son!!

Klart du ska vara stolt och glad över honom. Det är så roligt att läsa om någon som trivs i skolan och som det går bra för. Ibland tror man bara att det är dåliga lärare, busiga ungar, mobbing och elände i dagens skola. Du bevisar att det kan se helt annorlunda ut!

Ha en fin helg (även om nu vädret ser lite allmänt trist ut)!

Kram Ingrid

2010-05-07 @ 16:35:39
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Stickqvickan Herself.

Åh, ja, tack!

Jag blev så glad idag när jag faktiskt insåg att min son tycker skolarbetet var SÅ kul :D

Och jag har lovat mig själv att vara extra duktig på att supporta sonen i skolarbetet!

Ha en fin helg du också :D

Kram Madde

2010-05-07 @ 18:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0