Hästar...

Ännu en dag med sol, men kallt...
SNÄLLA, säger jag bara, bli varmt någongång...
Min önskan om värme börjar bli lika tjatig som min whiplash.

Jag tog på mig för lite kläder för min motion idag, men jag fick hålla uppe tempot istället för att frysa.
Och då försökte jag hålla farten i BENEN och inte i armarna.
Det funkade någelunda.

Väl hemma duschade jag och tog på mig kjol och linne.
För jag tyckte att det varit skönt på förmiddagen I TRÄDGÅRDEN.
Men när jag var redo för ateljeen, då var det KALLT i trädgården och i ateljeen.
Jag vägrade dock byta till byxor och långärmat.

Det blev en sticketröja på linnet, raggsockor och en halsduk runt halsen!!!
Redo för sommaren, javisst.
Jag kände mig lite som dom på glassbaren igår, våga vägra kylan.
Fast jag har hållit mig mestadels inne.

Så har jag ÄNTLIGEN tagit bort dom få julsaker som jag hade tagit fram i december
Jag fick lite hjälp att röja i vindstrappen och så kunde jag komma upp och lägga ner plinget i sin låda.
OCH plocka fram lite lämpliga leksaker till lilla Sunshine när hon kommer på besök!
Det finns en hel del...
Så när Sunshine lekt klart med det som sonen haft...
Då kan jag skänka det till Katthemmets loppis.

Insåg när jag kom upp på vinden att det ligger en massa skräp som ska slängas.
Tomma kartonger, leksaker som är trasiga, babygrejer som hör ihop med saker som inte finns kvar ännu, m.m
Det ska BORT.
Får be mamma om hjälp någon dag.

Så till något HELT ANNAT...
En sak jag hade bestämt mig för till denna sommar, det var att jag skulle blivit frisk i nacken och åka ut och rida.
Och att sonen och jag skulle göra det ihop.
Nu...
Blir det ju tyvärr inte så, för är det något som kan dra armarna av en, så är det en häst som är en häst.
Grönt gräs, vägra stanna, fel håll, ja ni vet.
Och idag läste jag att dom hade turridning ute i Vamlingbo på Islandshästar.
Jag blev lite ridsjuk, hästsjuk och längtande...
Vamlingbo, underbara omgivningar att få rida i.
TÄNK vad härligt det hade varit att åka dit och få rida.
Ja, jag hoppas den verksamheten finns kvar till nästa år, för DÅ ska jag ta med sonen ut och rida.



Ja, jag blev som sagt lite hästsjuk, sommarlängtan så jag skissade en snabb häst och satte upp den i trappen så att jag ska ska hålla hoppet uppe.

Nu ska jag South Parka grannfrun och lillebror till granntösen.
För det lovade jag ju igår.
Bäst att göra det och maila över, ett löfte är ett löfte...
Nu när jag nu kom så billigt undan
Sticka lungt.






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag gjorde vindsstädning häromdagen och gick hårt fram. Massor av grejor kastade jag ner för balkongen och sen fick maken en hel traktorskopa full att köra till återvinningen med. Så himla skönt det var att bli av med skräpet!



Värmen ja, vart tog den vägen?

2010-05-27 @ 19:19:14
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, jag ska som sagt be min mamma att hjälpa mig att få bort skräp som bara blivit upplslängt, i väntan på...

Typ ingenting, bara uppslängt istället för UTSLÄNGT direkt.

Så onödigt mkt arbete det kan bli ;D

Ja, värmen...

Den har nog flugit sin kos för gott...

(säger pessimisten i mig)

2 dagar RIKTIG värmen räcker inte för mig, jag blir knäpp snart!

2010-05-27 @ 22:32:44
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0