Idag har jag stått...

Idag har jag stått nästan hela dagen...

Och för en gångsskull värker benen MER än nacken.
Det är ju lite OSKÖN omväxling .
Och BRA att nacken inte alltid är värst.

Och jag börjar med kvällen för att sen hoppa till eftermiddagen.

Ikväll har vi varit på "Cabaret" i Säveskolans aula och tittat på alla barnen i sonens skola.
Det var uppträdanden av olika de slag.
Och olika kvalitét skulle jag också vilja säga.
Det var BARN som uppträdde, låt oss stanna vid det.
Så förstår ni nog vad jag menar med det hoppas jag.
Jag vågar INTE skriva mer om det, för jag har ingen aning om VEM som läser.

Men jag kan ju säga, trots att jag inte såg sista delen av showen, att sonens tjejkompis VAR BÄST!
Hon är helt fenomenal den ungen på att sjunga tonsäkert, vackert och BRA!!!!
10 år och hanterar röst, mick och scen som om hon aldrig gjort annat.
Jag blir inte förvånad om hon dyker upp i Idol, Melodifestivalen eller som CAROLAS röstefterträdare i framtiden.
Observera RÖSTEFTERTRÄDARE, inte Carola i övrigt.
Nä, hon är suverän och så har hon utstrålning också.
En stjärna, hon ÄR en "Superstargirl"


(gammal fin repris-bild idag ;)

Och jag...
Jag fick stå under Cabaren för stolarna i aulan, dom är hårdare än sten.
Jag satt mindre än en halv sekund på en stol, sen ställde jag mig direkt.
Det sköt upp i nacken och jag ville inte att det skulle stanna där, så det fanns inget annat val än att stå.
Jag ställde mig längst bak i aulan.

Och så kom några äldre killar insläntrandes.
Killar i 6:an kanske eller "storasyskon" till några av dom som uppträdde.
Dom höll på och lajade runt, pratade högt och skrattade.

Och då...
Kom TANT-Madeleine fram.
Jag började med ett:
Schhhhhhh.
Och tittade strängt på dom.

Dom sket fullständigt i mig.
Och fortsatte med sitt chatter och började ruska stången som jag lutade mig mot.
Då väste TANT-Madde:
Ge fan i det där och håll TYST!!!

Dom bara fortsatte skita i mig och inte förrens en av skolans personal sa till dom la dom av, och försvann.
LIGISTER tänkte jag, BERGIS skolans tuffis-värstingar.
USCH och blä, noll vuxenrespekt.
Måtte inte sonen bli en sådan stöddpropp och 6:a ligist!

Men det kan han kanske bli, pga av sin mor, dvs mig.
Jag förstör honom.
Förmodligen.
Iallafall ger jag honom STORA psykiska HÅR-PROBLEM.
Så hoppar jag raskt till eftermiddagen då.
Då jag också stod och gick.
Sonen skulle gå och klippa sig idag.
Och jag...

Ville INTE att han skulle gå och klippa sig!

Han var SÅ fin i håret nu, och hade fått lite längre "Dandyhår" och hans fina lockar hade växt fram.

När sonen var liten och hade sitt LÅNGA superlockiga hår, så höll jag andan varje gång han skulle till frissan.
Jag var livrädd att han skulle vilja klippa av sitt underbara hår, eller att hans pappa skulle göra det.
Alltså skötte JAG frissatiderna.
Och ibland fick han faktiskt för sig att han ville klippa av sig allt, men ändrade sig alltid när det väl kom till kritan.
Och jag fick nästan MAGSÅR varje gång

Och när sonen fick löss i sitt LÅNGA superlockiga hår, och pappan tyckte att vi skulle raka av alltihopa, så satt jag i TIMMAR och plockade ägg och gnetter med luskam.
Det var värt slitet och mödan BÅDA gångerna han fick löss.
Men när sonen var liten höll jag faktiskt masken, jag lät INTE mina åsikter påverka sonen.
Jag bestämde håret sålänge HAN inte var medveten om det, sen fick han bestämma.

Och sedan kom han hem från en resa för ca 2 år sedan och ALLT hår var bortklippt.
Då fick jag faktiskt en chock, på riktigt, men visade inte det såklart för sonen.
Och sonen var inte nöjd DEN gången, men sen har han vant sig, och TRIVS BÄST i kort hår.

Men nu...

Har jag så OPEDAGOGISKT börjar SÄGA att jag tycker långt och halvlångt hår är snyggt på killar.
Och på sonen.
Å vad FIN han är i sitt hår när det blir lite längre, och KAN du inte ha jättelångt hår igen, TÄNK va många TJEJER du skulle få om du hade långt hår...

Och han retas nåt så in i bomben tillbaka.

Igår så var han beredd på att låta bli att gå och klippa sig idag, och ett halvår framöver...
Om han fick alla glassarna vi hade kvar i frysen!
Jag tror dock inte hans FAR hade uppskattat det MUTFÖRSÖKET så...
Han fick gå och klippa sig idag.
Men jag tjatade på honom in i det sista.

Och han satt och hånflinade åt mig, visade HELA HÅRSVALLET som rakades av i tussar och jag...
GRÄT innombords.
Suck, min Rock-Prins blev en Sportfrilla-   !
Jag skriver inte det sista ordet, men ni kanske kan gissa det
(Jag har blivit så försiktig;)

HAN var supernöjd, och jag sa till frissan att hon kunde göra en peruk till behövade av resterna.
Hon som är så älskad av mig för att hon klipper mitt hår så bra...
Blir liksom lite hatad när hon klipper sonen.
Stackars henne, fast hon retar mig faktiskt TILLSAMMANS med sonen, så SÅ synd är det inte om henne.
Ja, ja, hårtraumat är över för den här gången och sonen är lika stilig korthårig som långhårig.

Och jag är dödstrött.
Over and out.
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0