Hjälper hellre små katter än människor numera...

Jaha, jag hade det på känn...

Att jag skulle få på "nosen" av granntösen!
Vi satt och såg film här och telefonen ringde.
Det var...
Min söta lilla granntös, sonens vän.

"Hej!
Vet du vad jag sitter och tittar på nu????"

Well...
Låt mig gissa, KAN det vara dig själv som en tecknad figur?

"JA!!!!
Och nu är jag ARG här."


Mhm...
Jag förstod nästan det.
(Help?) 
Alltså det är ju bara på SKOJ gumman!!!!

Men jag hörde på rösten att hon inte var SÅ arg, det var nog mest lite "Show-arg".
Och hon sa skulle bli på NÅGELUNDA bra humör om jag "South Parkade" hennes MAMMA och bror också!
Så då lovade jag att jag skulle göra det, som lite plåster på såren, men det får bli imorgon.
Vilken tur, då kom jag lindrigt undan denna gången.
(Fniss...)

Annars har vi sett film här, "Vägen" med Viggo Mortensen.
Och jag hade skyhöga förväntningar.
Som föll superplatt.
Första hälften var bra, sen gick det utför och blev en förutsägbar "HOLLYWOOD-blä-sörja".
Och slutet...
Ja, det var TÖNTIGARE än töntigast.
Nä, det var INTE en film som berörde mig.
Men första hälften var som sagt GODKÄNT.

Så ser jag nyheterna och om domen mot Johan Donner, han som svindlade Röda Korset och Cancerfonden på 8 miljoner.
Han fick bara fem år och det betyder i realiteten 3 år och 4 månader.
Och advokat Leif Silbersky säger att hans klient är både glad och besviken.
Besviken för att han fick ett "SÅ PASS HÅRT STRAFF..."

Ursäkta...
Jag tror han jublar i smyg, det hade jag gjort om jag fått ett sådant "Kalle Anka-straff"!

Han har missbrukat sin ställning som chef och försnillat 8 miljoner för egen räkning.
Han har skadat Röda Korsets trovärdighet.
Och så kommer han ut efter 3 år och 4 månader om han uppför sig klanderfritt.
Vilket han naturligtvis kommer göra...
Och att det skulle vara ett HÅRT STRAFF för det han har gjort, plus att han haft det trevligt för alla pengar INNAN han åkte dit...

LÄGG AV!!!!
Han kommer undan RÄTT LINDRIGT skulle jag vilja säga.
Han kommer förmodligen hamna på ett "finare" och lugnare fängelse också.
Öppen anstlat kanske?

Själv lämnar jag INGET till Röda Korset av mina färdigutnyttjade prylar eller kläder längre.
Jag lämnar till KATTHEMMET.
För där vet jag att ingen får lön, alla jobbar ideellt, och katterna får det bra.
Så...
Jag hjälper hellre små katter än MÄNNISKOR numera, tack vare Johan Donner.

Och inte ens hjälpte det att BENGT WESTERGREN gick ner 20% av sin lön.
Jag hånskrattade när jag hörde det på nyheterna för några veckor sedan.
Hans lön är ju ändå löjligt HÖG.
Nä, jag har lämnat ganska mycket under åren till Kupan, men som sagt nu går mina saker till Katthemmet.
Sticka lugnt.

P.s. Jag gillar INTE Leif Silbersky heller!
Han är en riktig GOLDDIGGER advokat.
Han tar väl inget fall som inte inte är MEDIALJUS på?
Skitsamma om det är en superförsnillare, mördare, knarklangare, pedofil, pedofil+mördare, han FÖRSVARAR ALLT som har en kamera riktat mot sig D.s









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0