Monstera är död!

Och nu blir det "Hurra-blogg", för MONSTERA har ÄNTLIGEN blivit mördad!

Av mamma, veckans hjälte!!!

Förra eller förrförra året, jag kommer inte riktigt ihåg, skulle jag ner en kväll i tvättstugan och sätta in en tvättmaskin.
Och när jag kommer ner så får jag se DEN STÖRSTA HUS-SPINDELN jag någonsin sett.
Den största spindeln förutom när man går i djurpark typ.
Jag höll på att få en hjärtattack och svimma...

Och snabb som en vessla försvann den in i ett rör som sticker ut ur väggen när jag började skrika som en GALNING!!!!

Och när familjen här hemma hörde min beskrivning av MONSTERSPINDELN var det ingen som trodde mig.
Eftersom jag är spindelrädd trodde väl förmodligen alla att jag överdrev och var hysterisk.
Och jag har mått så dåligt varenda gång jag gått ner i källaren sedan upptäckten av monsterspindeln att det är inte klokt.
Jag har varit livrädd att den ska sitta någonstans och jag ska få den på mig.

Jag har hukat mig varje gång jag skulle passera in genom dörren till tvättstugan för röret där spindeln försvann in, är precis ovanför dörren.
Och jag har misstänkt att spindeln hade sitt HEM där.

Jag döpte spindeln till MONSTERA och kände, eftersom den var så djävla stor, att det var en HON och att hon bara kläcker ur sig "kull" efter "kull" med små spindlar i vårat hus...
RYS!


Ok...
Så här har jag då gått i min egen mardröm med en jättespindel i källaren som ingen trott på.
Men häromkvällen så kommer jag ner i källaren och VEM FAN sitter inte på väggen, brevid källarfönstret om inte MONSTERA!
Och så så fort jag tänt lampan reagerade hon blixtsnabbt och försökte fly, in i sitt rörhål.
Men då kommer sonen utanför källarfönstret och knackar.
Spindeln stannar till och jag gör "Schhhhh" tecknet till sonen och vinkar att han ska komma in och ner i källaren.
Som värsta INDIANEN som spejar på sitt byte.

När jag hör sonen komma in så säger jag halvhögt:
Ta med mormor och SMYG NER TYST!

Spindeln satt stilla och jag höll faktiskt på att smälla av när jag verkligen studerade den!
Om jag tyckte den var stor första gången, var det GIGANTISK nu.



Sonen kom ner före mamma och när jag visade honom spindeln så sa han:
"Fy fan, ÅH fy fan, fy fan, fy fan, åh fy fan..."

Så hämtade han farsans gamla krycka som stod i ett hörn och JAG viskade:
(precis som om spindeln nu kunde höra och förstå vad jag sa)
Döda den, döda den...
Och sonen sa:
"Fy fan mamma, fy fan..."

Och så kom mamma ner och tittade på den, tyckte att den var STOR och att vi var hysteriska och...
Hon tog en en tidning och spindeln sprang...
Och mamma bara...

Så var MONSTERA DÖD!!!!!!!!!!

Med en tidning, förstår ni KRASH-ANDET?
Shit och tror ni inte att jag var tvungen att mäta den.

Monstera hade en kropp som var 6 cm och benen var lika långa.
Det var en omkrets på 12 cm!
Jag höll på och tappa hakan och kroppen var 1,5 cm bred.
Fattar ni hur stor den var då?
Jag har då aldrig sett en större spindel utanför "Glas-&-bur" någonsin.
Kroppen var grotesk.
Och jag undrar vad det var för sort?

Fast nu är vi ÄNTLIGEN av med den och mamma är som vanligt spindlarnas största skräck och den bästa spindelmördaren ever!
Hon bara SMOCKAR på och så är spindlarna i spindelhimlen!
Och jag...
HITTADE INTE PÅ om Monstera och fick en liten upprättelse för min "hysteria" .
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kolla om det inte var en Vargspindel, de är STORA! Jag tog den för en mus när jag såg en första gången...

2010-05-25 @ 18:56:32
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Jag har googlat och kollat...

KAN VARA en sådan, den var lite svartbrun och det verkade finnas en mängd "varianter" av vargspindlar :S

Fy för i helvete, ursäkta, men stor som en mus, har du sett en så stor spindel...?

Då hade jag DÖTT.

Denna var som jag skrev 12 cm i omkrets med benen inräknad.

Inte stor som en mus, men den största jag sett.

Huuva...

2010-05-25 @ 21:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0