Mönsterletning...

Idag har det blivit mycket data-tid, ALLT för att spara nacken.

Nacken har liksom inte blommat ut, men legat och lurat.
Alltså har jag tagit det lugnt.
Jag har ägnat mig åt mönsterletning .
Å det får mig på som bekant på GOTT HUMÖR och tiden bara swischar iväg.

Så har jag haft balkongdörren öppen och sprungit ut och in i eftermiddagssolen!
DET VAR SÅ SKÖNT för omväxlingsskull.
Satte mig och fikade i solen och då kom min bästis med man och lilla Sunshine!
Och den lilla solstrålen har lärt sig att KRYPA!
Nu var det fart vill jag lova...

Och jag kom på allt som INTE ÄR BARNSÄKRAT!

Stäng dörrarna till trappuppgången!
Stäng dörren till balkongen!
Oops, där stack det upp en spik på tröskeln ja...

Det märks att hemmet inte är barnsäkrat längre, men jag kände nog direkt att min "AKTA-RADAR" slog på omedelbart.
Konstigt...
Ja, jag kommer bli som min moster, vilja bädda in barnet i bubbelplast.
Konstigt det med, för jag brukar inte vara så hynsig med barn, jag är mer åt hållet:
LÅT dom ramla så mycket som möjligt, då lär dom sig!
Men med ungen som är mer bestämd och kavat än Pippi & Kajsa Kavat ihop...
DÅ blir jag jättefjompig.

Jag får morska till mig.
Om barnets mamma är cool, då kanske inte JAG ska hålla på !

Ja, och jag fick lite pussar också!
Det bästa som finns och hon luktar SÅ GOTT, så mycket BEBIS-GODIS!
Mmmm, jag blir verkligen peppad av dessa små besök!

Imorgon ska jag gå lite på stan.
Sambon vill förmodligen ha STÄDRO så jag får pysa ut en sväng!
Men det har jag fakiskt lust med, KANSKE jag tar en sväng till jobbet.
Jag har inte riktigt bestämt mig ännu, jag får se, men stan blir det iallafall.
Och jag ska försöka hitta en bolero som jag ska ha när vi ska på dop i juni.
Klänningen är redan klar, det får bli den prickiga som jag köpte på Indiska med mamma för någon vecka sedan.

Men jag behöver en fin, enfärgad kofta eller bolero till.
I gräddvitt så det matchar prickarna.
Och så ska jag kolla på DOPPRESENT när jag ändå är i farten!
Så är man klar med det också liksom.

Så, nu blir det en stunds virkning...
Det är JAG VÄRD efter att ha varit så duktig idag .
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0