Nähepp...

Nähepp...

Det går inge vidare här...
Med metallbygel letandet i den storleken jag vill ha.
Jag kommer NOG få skrota hela projektet med den lilla aftonväskan och börja om på en lite större.



En likadan, med samma färger...
Men köpa en metallbygel FÖRST från Panduro, och anpassa storleken på väskan efter bygeln.
Men ÅH så söt den här hade blivit!
Kan ju bli så att jag har tur och kan göra klart den, men inte troligt.
Alltså tänker jag inte en sy in tyget i väskan ännu, ifall att.
Jag får avvakta.

Det som inte heller var så kul var att MITT FAVORIT GARN, Mohair Lux, har slutat tillverkas.
WTF?

Jag hittade nämligen fyra skogsgröna nystan i garnfacket för Mohair Lux, och undrade om det fanns fler på lagret, som inte var så tilltuffsade.
"Nej, fick jag till svar, det är dom sista tyvärr, dom har slutat tillverka den garnsorten helt!"

ÅH nej, det är ju mitt favoritgarn, och så många sjalar som jag gjort och sålt i det där garnet!!!!
Det är lagom tjockt, man kan göra både omsvepande sjalar ELLER halssjalar och det är inte tungt, vackert melerat, MJUKT, "hårar" inte och hållbart som fan!
Jag har haft min sjal i TVÅ ÅR, och nu börjar den bli skabbig!

Jag köpte dom sista 4 skogsgröna TILL MIG SJÄLV.
Dom ska jag lägga undan tills jag kan sticka igen, och göra NÅGOT VACKERT till mig själv, som ska vara en finsjal...
Inte slit-&-släng sjal!
Jag funderade på att köpa fyra i en del av dom färgerna som fanns kvar, men det blev inget idag...
Det var inte direkt mina favoritfärger.
Men kanske någon annans, jag kan ju inte alltid göra i MIN SMAK, men det blir ju det rätt ofta.
Å det säljer ju ;D

Jag har fyra nystan av det cerise-lila-gula kvar sen i somras här hemma.
Men dom tänker jag OCKSÅ spara till mig själv.
Det är också en favoritfärg.
Jag ska se vad hon här mittemot har kvar för färger och köpa upp om hon har dom "bästbästaste" färgerna kvar.
Nä, jag blev SÅ besviken att hela garnsorten inte finns längre.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0