Shopping = döden!

Idag har jag varit på stan...

I jakt på framförallt en kofta alternativt bolero.
Det var UR-JOBBIGT!
Av och på med kläder, var lika med döden för nacken!
Men tyvärr så måste jag prova för att veta, jag kan inte bara köpa på mig 20 st och gå hem och prova.

Jag betade mig igenom diverse affärer och slutade på Lindex.

Där...
Var det SÅ MYCKET nytt och snyggt så jag skulle LÄTT kunna ha köpt upp hela affären.
Men jag provade mig inte igenom mer än TVÅ saker där, för nacken var totalt kaputt!
Fast jag ska dit på fredag igen...
Inte för att prova mig igenom hela affären utan dom hade även ett stort urval av boleros och koftor.
Jag ska ta med mig mamma och mina klänningar och kolla så att jag får rätt färg till rätt klänning!

Och bärhjälp...

På Indiska fanns det dessutom ÄNNU mera snygga kläder!
Jag fick till och med prova saker som dom fortfarande hade på lagret, som en av tjejerna plockade fram och visade mig.
Jag höll på och DÖ när jag satte på mig en tajt, lång, solklänning med indiskt och afrikanskt mönster på...
Alltså den var så snygg så det var kriminellt!
Satt som en SMÄCK gjorde den också.
Den...
Kanske jag ska ÖNSKA MIG när det är "Morsdag" eller nå´t  ?

Så blev det en fika med leverpastejmacka på Märta´s med en vän.
Och lite skvaller och mys i solen.
Jag slog ihjäl rätt många timmar på stan, och kom hem HELT SLUT.
Men det måste ju vara nå´n sådan dag också.
Jag tar det ju faktiskt lugnt nästan jämnt.

Så nu sitter jag här och vilar bort lite smärta.
Det går inge vidare faktiskt, men jag vet att värken är borta tills imorgon.

Jag var även inne i två resterande tygaffärer här i Visby, i jakt på metallbygel till lilla aftonväskan.
Kammade NOLL även denna gång!
Det är helt enkelt inte MODERNT längre.
Men jag skulle vilja säga ÄNNU...
För jag brukar ju alltid ligga i framkant, jag har bara inte fattat det förrens nu .

Det slutade med att jag gick in på "Present & Pyssel" (Panduro) och beställde hem dom metallbyglarna som dom har att erbjuda, och ska se om jag kan anpassa någon annan väska efter dom måtten.
Dvs, jag börjar om.

Och när jag var påväg hem...
Då ringer telefonen, det var ägaren på Tyglagret.
Hon hade hittat EN metallbygel med måttet 9 cm (min väska är på 10 cm) men det går nog förmodligen att fixa till kanske.
Jag ska gå dit på fredag och se om jag vill att hon ska beställa hem den.
Håll tummarna.

I övrigt ska jag, när jag är i Hemse någon gång, kolla deras tygaffärer också.
Kan ju kanske ha tur, även om det är omodernt.
Jag gör det modernt igen, BASTA!
Sticka lugnt.

P.s. Vad VARMT det har varit idag... :D.s.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0