Fattig som en kyrkråtta...

Vi kom iväg till Tofta idag, bäst att passa på när man har lite energi .

Vi åkte ut till lilla Sunshine och hennes mamma.
Hade med oss butterkaka och chokladbollar.
Och vi har haft en väldigt lugn, mysig dag i Tofta.
Vi fick till och med en liten stund i solen.

Det som är bra är att min vän har samma soffa som oss, alltså sitter jag mycket bra dessutom.
Ingen risk för nackhaveri.
När vi kom in till stan vid 17.30 så släppte vi av sonen vid fotbollsplanen på hans skola.
Han skulle spela fotboll med sina kompisar...

Jag och sambon åkte till Ica Maxi och köpte FÄRDIGMAT...
För femtielvte gången den här veckan.
Vi är fattiga som kyrkråttor och ändå går vi och slösar pengar som kungar på DYR och omotiverad mat.

Jag har haft en taskig nacke HELA VECKAN, vilket har gjort mig OMOTIVERAD att ens orka göra för mycket...
... mat överhuvudtaget.
Ja, ALLTID något att skylla på när man har en nackskada.
Ont i nacken = kan inte laga mat!

Fast sanningen är:
Ont i nacken = ORKAR inte laga mat OAVSETT!!!

Så vi lyxade till det idag också, vi köpte mat som vi bara behövde slänga fram direkt.
Och som jag sa till sambon:
Vi bara handlar, jag vågar inte ens TITTA på mitt konto!
Det är väl bara en tidsfråga innan man slutar som pajsaren på bilden här nedan ...



Nu ska jag fortsätta slappa och se på tv.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0