Lägga min röst på Norge?

Idag har jag...
Gjort det fucking vanliga.
Tagit det lugnt.

Eller jag har gått mina 7.5 km och blåste nästan bort på Vibblevägen.
Kallt, behöver man tillägga det?
Fast på hemvägen hade jag ju vinden i ryggen, så det var ju ett litet plus iallafall.
Det gick fort liksom.
Jag var och handlade med mamma, ALLTID en prövning i tålamod.
Men jag överlevde

Jag har målat lite...
Fixat med middag till ikväll, jag får göra TVÅ typer av rätter.
För sambon äter ju inte vad som helst.
Så det blir fisksoppa med baguette och köttfärspiroger med sallad.
Tjohej.

En av mina bästisar var här på en snabbvisit och fika, visade inköp hon gjort.
Vilket fick mig att inse att jag måste till Indiska en sväng igen.
Hon hade köpt en tunika som var SÅ FIN.
Den vill jag också ha.
Härmo, men det får gå...

Förresten var sambon INTE sjuk igår!!!!

Han klarade sig från Stora Städsjukan, eller Mumiesjukan eller vad jag nu kallade det sist när jag slutade skriva, innan jag blev FÖR ELAK.
Nä, så det blev rent och fint.
Och GULLIG som jag är, så påpekade jag nyss:
Jaha, HUR jobbar du nästa vecka då, du har inte fyllt i kalendern.
När ska du städa?
GULLEMIG!!!!
Sambon som är på väldigt gott humör svarade glatt:
"Jag ska fylla i det så fort jag kan!

Nu ska jag snart ge mig i kast med pirogerna här.
Rabarberpajen står på kylning på balkongen.
Grunden till soppan är klar, bara fisk och räkor som ska i.
Bordet dukat.
Men ärligt talat känns det SÅ DÄR att ha en Melodifestivalekväll ikväll.
Vem ska man heja på?
Ja, ja, NÄSTA år så hoppas jag verkligen att vi är med i finalen, annars bojkottar jag hela rasket.

Inte den svenska finalen då, men den stora internationella.

Jag fick ett litet SKOJSIGT sms från Norge, där min kusin undrade vad som hände med Sverige i finalen ikväll...
Och en Smileygubbe på det.
Och sen att jag hade tur att jag hade norrmän i släkten, för då kunde jag ju lägga min röst på Norge istället.
Smileygubbe igen.

Jag har inte svarat på det sms:et...
Jag kommer INTE rösta på Norge! .


Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Åsa

HEIA NORGE...Ja vi elsker dette landet...Ha en fin kveld, håper melodifestivalen blir spennende.

2010-05-29 @ 18:25:50
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha, ha, melodifestivalen blev riktigt spännade och vi blev TYVÄRR proppmätta som vanligt :D

Hoppas nu hade det bra oxå. fast det gick ju inte så bra för Norge... ;D

Fastän dom hade svensk med i låten...

KRAM

2010-05-30 @ 08:58:56
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0