Snö...

Himla konstigt...

Igår när jag la mig, klockan 22.00, var jag så trött så jag VISSTE att jag skulle somna på studs.
Jag skulle bara läsa en stund och...
Vips var klockan 23 och jag hade ännu inte somnat.
La ifrån mig boken och NU skulle jag sova!
KUNDE inte somna förrens runt 24.

Hur är det möjligt?
Jag var så zombietrött hela dagen igår och fram tills jag la mig...
ÄNDÅ kunde jag inte somna som förväntat.
Hm.

Och till saken hör att sonen skulle sova vid mormor, så jag tänkte att nu hinner jag sova ikapp lite.
Klockan 07.47 kommer sonen upp och väcker mig!
Jaha, ja, GOD MORGON då...
Fast ok, jag fick sova nästan 8 timmar OCH jag är ganska pigg ändå.

Och idag var ju STORA promenad-dagen, eftersom jag inte orkade igår.
Men regnet stod som spön i backen förut och NU snöar det!
Promenaden får bli i eftermiddag för då ska det klarna upp.

DETTA måste vara det KALLASTE VÅREN på många, många år.
Vi har inte haft den där RIKTIGA värmen som brukar ha varit lite då och då...
Det har varit SVINKALLT jämnfört med andra år :(

Jag antar att det beror på att vi haft en vargavinter, havet är svinkallt och det kommer ta evigheter innan det blir riktigt varmt iår.
Havet är icke uppvärmt = Kall och kort sommar!
Min gissning.
Förra året kunde vi bada i juni.
Iår, slutet på juli kanske???
USCH.
Jag hoppas jag har fel, JAG vill iallafall kunna ta på mig en TUNN SOMMARKLÄNNING och ett par sandaler SNARAST.
Jag vill kunna sitta och äta en glass utan att bli djupfryst trots sol.

Idag är annars planen att jag ska ta det lugnt tills sonen ska hem från skolan.
Sen blir det en sväng till Zoo-affären MED MAMMA (Igen, inget kan man göra själv som ligger långt bort numera) och sonen ska köpa ett koppel till Leo.
Han ska börja med kaninpromenader och kaninhoppning.
Får vi väl se om LEO är med på dom "festliga idéerna" ;D

Och så pratade sonen med sin farfar igår...
Vi har ju försökt hitta en bra utebur till kaninen.
Modell BÄTTRE än den vi har/byggde förra året, den är ju värdelös...
En bur som kan stå ute hela tiden.
Som har lås och dörr och HUS, så att inga katter eller tjuvar kan komma åt Leo.

Vi har kollat nätet då och då, men inte haft tur att hitta något.

Så kom sonen på för något tag sedan att han kanske kunde fråga farfar-byggaren(snickaren) om han kunde hjälpa oss, igår ringde han.
Och visst kunde han hjälpa sonen :D
Han ville att sonen skulle rita en skiss och med måtten på buren.
Sonen ritade igår och vi hjälptes åt med att mäta ut hur stor den skulle vara.
OCH det bästa av allt, fiffigt och bra av farfar...

Han sa:
"Då kan han och jag bygga den ihop!"
Kanoners.
Sonen ska bli byggare som farfar tycker jag :D
Nu, mot le dusch!
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0