Väderknarkare!

Jag sitter och ser morgon-tv och meterologen sa nyss att han skulle vilja vara i värmen vid Medelhavet...
Det, vill jag också!!!!!!!
ISKALLT idag igen.
Förlåt, men det blir en Ful-SURGUBBE på det...

Igår mycket trädgårdstid, idag mycket innetid.
FY va trist och så insåg jag dessutom när jag hämtade tidningen att det är tjockjacka som gäller igen.
Dääääääppig värre .
(Ja, jag vet att "deppigt" stavas med E, men det kändes bättre med Ä när det ska vara långt)
Tänk vad mycket TID det går åt att "oja" sig över vädret jämt.
Men det är SÅ VIKTIGT, tycker jag.
Jag är en "Väder-oman", dvs Väderknarkare!

Fast förut, när jag kom in på toan, och såg mig i spegeln så såg jag att jag faktiskt FÅTT FÄRG!
Till min ljuslila sovtröja såg mitt ansikte LJUSBRUNT ut!
Eller mörkare GUL kanske.
MEN ÄNDÅ, det är FÄRG iallafall.
Har fått några rosaceapluppar på hakan pga av mycket utetid igår, men det gör inget.
Hellre utslag när man har FÄRG och dom inte syns så mycket, än när man är KRITVIT och dom LYSER som röda stoppljus.
Madde = sol = mörkt gul = GLADGUBBE på det...
Tjohoo!

Planen för dagen blir inhandel av doppresent, med mamma som shoppingassistent.
Vad jag ska köpa vet jag redan, så det kommer förmodligen gå rätt fort.
Så ska jag lämna tillbaka ett par flipflops och försöka hitta ett par till sonen.
Han har bara ett par svarta gympaskor att knata runt i och när det är varma dagar och han har klagat på att fötterna FLYTER BORT.

Visserligen klagade han OCKSÅ på att "man kan inte spela fotboll i flipflops" men då kontrade Mamma Madde med:
Men HERREGUD, du kan väl BYTA skor om du ska spela fotboll???
Och den late, MEN fotsvettsvarme sonen svarade:
"Men det är ju SÅ JOBBIGT..."
Mmm, men gnäll då inte på varma, svettiga fötter.
Sonen:
Ok, köp!
Så jag ska försöka hitta RÄTT flipflops, för jag har fått FÖRHÅLLNINGSREGLER hur dom ska se ut också.
Så det är inte bara "att köpa" heller .
Men jag ska försöka pricka in sonens önskemål så gott jag kan.
Håll tummarna att jag lyckas.

Nacken hoppar vi över, den är inte värd någon bloggtid idag.
Nu, mot Le dusch.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0